הרופאים לביה"ד: ההסתדרות רשלנית; יש לבטל את ההסכם

ועדי הרופאים של איכילוב, מאיר, רמב"ם ואברבנאל מבקשים צו מניעה נגד חתימת ההסכם הקיבוצי ע"י ההסתדרות הרפואית ■ "ההסתדרות הרפואית ייצגה את הרופאים בייצוג לא הולם"

ועדי הרופאים של בתי-החולים איכילוב, מאיר, רמב"ם ואברבנאל עתרו היום (ד') לבית הדין לעבודה בתל-אביב, בבקשה לקבלת צו מניעה נגד החתימה הסופית על ההסכם הקיבוצי החדש שהושג בין משרד האוצר להסתדרות הרפואית.

במסגרת הבקשה טוענים ועדי הרופאים כי "ההסתדרות הרפואית ייצגה את הרופאים בייצוג בלתי הולם", ולכן יש לבטל את ההסכם.

את העתירה הגישו הוועדים באמצעות עורכי הדין אשר סלע וסיגל פעיל ממשרד איראל שמר ושות', אשר טוענים כי כאשר נחשף ההסכם התברר לרופאים כי הוא למעשה פוגע בזכויותיהם, וכי "ההסתדרות הרפואית נטשה את העקרונות שבשמם כביכול יצאה למאבק".

לטענתם, ההסכם הקיבוצי אינו משפר את שכר הבסיס, אינו פותר את בעיות הרפואה הציבורית במדינת ישראל ו"מחשק" את ציבור הרופאים למשך תקופה ארוכה בת 9 שנים, ללא יכולת לשנות את תנאיהם.

לטענתם, "התוצאות המבישות של ההסכם הן פרי הבאושים של האופן הרשלני בו ניהלה ההסתדרות הרפואית את המשא-ומתן".

"אף אחת מהמטרות העקרוניות של המאבק לא הושגה, והצגת עיקרי ההסכם כפי שנעשתה על-ידי ראשי ההסתדרות הרפואית כלפי ציבור הרופאים נעשתה תוך שימוש בדיס-אינפורמציה חמורה", זאת בניסיון "לשכנע, בניגוד לאמת, כאילו מטרות המאבק הושגו", נכתב בעתירה.

בעתירה נטען כי חברי מזכירות ההסתדרות הרפואית לא ראו את ההסכם לפני החתימה עליו, אלא מצגת בלבד. בפועל, קווי היסוד של ההסכם גובשו כבר ב-25 ביולי והיו מוכרים לכל חברי המזכירות. ספק אם חברי המזכירות מחויבים לקרוא כל סעיף בהסכם הסופי, שמנוסח על-ידי עורכי דין.

"הסכם טוב"

מההסתדרות הרפואית נמסר בתגובה: "ההסתדרות הרפואית מייצגת למעלה מ-186 איגודים וחברות, וההסכם שנחתם מעניק ייצוג נאות לכולם, תוך שקלול כלל האינטרסים והצרכים.

"אנו מצרים על כך שישנה קבוצת רופאים שהרגישה לא מיוצגת, על אף העובדה שנציגיהם חברים בוועד המרכזי של ההסתדרות הרפואית, והם עודכנו לכל אורך הדרך בפרטי המשא-ומתן.

"אנו חושבים כי הסכם, המתייחס באופן נרחב לבעיות והעיוותים הקיימים במערכת הבריאות והמציע את הבסיס הרחב ביותר של פתרונות בראייה כוללת, הוא הסכם טוב. אנו סמוכים ובטוחים כי הדברים יתבהרו בבית הדין".