עובדי נמל חיפה התכנסו - והעבודה שובשה למספר שעות

עובדי הנמל קיימו אסיפה הסברה בדיון על תנאיהם של עובדי שתיים מהמחלקות בנמל ■ העילה לאסיפה: סכסוך קיים בשתי מחלקות של עובדי הנמל

עובדי נמל חיפה קיימו היום (ד') אסיפה הסברה במחאה על תנאיהם של עובדי שתיים מהמחלקות בנמל, כך נודע היום ל"גלובס". האסיפה הביאה בפועל לשיבוש העבודה בנמל, אולם נראה כי באה לסיומה וכעת שבו העובדים לבעוד.

יושב ראש איגוד עובד התחבורה בהסתדרות, שוקי אדרי, הדגיש כי "לא הייתה היום שביתה. הייתה אסיפת הסברה של העובדים לזמן קצר, אשר מן הסתם שיבשה בסופו של דבר את העבודה". לדבריו של אדרי, העילה לאסיפה היא סכסוך קיים בשתי מחלקות של עובדי הנמל. המחלקה הראשונה הינה מחלקת ציוד ועובדי מלאכה, והמחלקה השנייה הינה מחלקת המנהל.

במחלקת המנהל העובדים טוענים שהם מתפקדים פעמים רבות ככוננים ומוזעקים מהבית, אך לא משלמים להם על הכוננות. במחלקת הציוד העובדים טוענים, כי כאשר הנמל קולט למחלקה עובדים חדשים, אזי הפרמייה של העובדים הקיימים, נפגעת - ודורשים כי קליטת העובדים החדשים תיעשה מבלי לפגוע בעובדים הקיימים.

בשני המקרים מתנהל משא ומתן מול הנהלת הנמל, כאשר אסיפת הנמל שהתקיים היום, הינה בהוראת ההסתדרות. חשוב לציין כי כאשר אין סכסוך עבודה, ניתן לקיים אסיפה הסברה מבלי להכריז על סכסוך, ולשבש את העבודה בפועל.

מההסתדרות נמסר כי האסיפה הסתיימה והעובדים שבו לעבוד כסדרם.