בעל מכולת הפקיע מחיר מוצרי יסוד - ונקנס ב-5,000 שקל

הקנס המדובר הוטל על מנהל "מינימרקט אורטל" בראשל"צ בגין הפקעת מחירים של ביצים, חלב, שמנת חמוצה וחלות ■ משרד התמ"ת: "אנו קוראים לציבור לשים לב למחירי המוצרים בפיקוח"

האם קנס של 5,000 שקל ירתיע בעל מכולת שהפקיע מחיר מוצרי יסוד? הקנס המדובר הוטל על מנהל "מינימרקט אורטל" בראשון-לציון על הפקעת מחירים של מוצרי יסוד כמו ביצים, חלב, שמנת חמוצה וחלות.

מבקרי מחוז תל-אביב והמרכז של משרד התמ"ת הגיעו למקום בעקבות תלונה של צרכנית על הפקעת מחירים, והממצאים בשטח הוכיחו כי מדובר בתלונה מוצדקת: כך למשל נמכרה תבנית של 12 ביצים רגילות במחיר 11.90 שקל במקום 10.75 שקל הקבועים בתקנות, חלב טרי 3% בקרטון נמכר במחיר 6 שקלים במקום 5.95 שקלים, ושמנת חמוצה נמכרה במחיר 2.20 שקלים - 12 אגורות מעל התקרה הקבועה.

בעקבות ממצאי הביקורת נפתחה חקירה פלילית ביחידת סחר פנים במחוז תל-אביב והמרכז, שהביאה לגיבוש כתב אישום שהוגש על-ידי התובעת המחוזית, עו"ד טלי קינן.

שופט בית המשפט השלום בראשון-לציון, אברהם הימן, הטיל קנס בסך 5,000 שקל על בעלי המינימרקט וחייב אותו לחתום על התחייבות בסך 20 אלף שקל להימנע מביצוע עבירה דומה במשך 3 שנים.

הממונה על מחוז תל-אביב והמרכז בתמ"ת, יעקב מלול, קורא לציבור "לשים לב לפערי המחיר בין הטבוע על המוצר לבין המחיר הסופי בקבלה, כמו גם למחירי המוצרים בפיקוח, הנמכרים לא אחת במחיר הגבוה מהמחיר המותר על-פי חוק. אנו שבים ומזמינים כל צרכן או צרכנית לפנות אלינו בכל מקרה לחשד לעבירה, ואנו נפעל לבדוק את הפנייה ולנקוט באמצעים ובכלים העומדים לרשותנו במידת הצורך".

עו"ד קינן, התובעת המחוזית באזור תל-אביב והמרכז, מסרה כי "אנו רואים בחומרה כל חריגת מחיר כלפי מעלה מהמחיר המרבי שנקבע. מטרת הפיקוח על המחירים היא להגן - בראש ובראשונה - על השכבות החלשות בחברה הישראלית בפרט ועל כלל ציבור הצרכנים ככלל, במיוחד בימים אלה של עליית יוקר המחיה".