אושרה הצעת הרכש של קבוצת דלק למחיקת גדות מהמסחר

הפרמיה הגבוהה ששיקפה הצעת הרכש הובילה להיענות של מרבית המשקיעים - היתר ימכרו החזקותיהם במכירה כפוייה ■ בכך, תשלים קבוצת דלק את מחיקת גדות מהמסחר בת"א

לאחר שקבוצת דלק פרסמה ב-30 לאוגוסט הצעת רכש למחיקת גדות ביוכימיה מהמסחר בת"א, הודיעה היום (ד') גדות לבורסה בת"א כי הצעת הרכש נענתה במלואה. במסגרת ההצעה, נזכיר, ביקשה הקבוצה בבעלותו של יצחק תשובה, לרכוש את אחזקות הציבור בגדות (כ-10.76% ממניותיה או כ-1.81 מיליון מניות, לא כולל מניות רדומות), לפי מחיר של 400 אגורות למניה.

מחיר הצעת הרכש שיקף פרמיה של 128% על מחיר מנייתה של גדות נכון לנעילת המסחר בת"א, ביום שקדם לפרסום הצעת הרכש, וההצעה עצמה זכתה להיענות של מרבית המשקיעים - כאשר הודעות על קבלת הצעת הרכש נמסרו על כ-7.69% ממניות החברה.

כך, על פי התקנות, הציבור המחזיק ביתרת המניות (2.58%) ייאלץ למכור המניות באופן כפוי, בהתאם למחיר שהוצע בהצעת הרכש עצמה (400 אגורות) - ולמעשה, תמומש הצעת הרכש במלואה, וגדות תימחק מהמסחר בת"א.

קבוצת דלק מחזיקה כיום כ-65.74% מהון מניותיה של גדות (עד לאישור סופי של הצעת הרכש, ב-21 לספטמבר 2011), ואילו חברת בזן מחזיקה, בנוסף להחזקות ציבור, בכ-23.5% נוספים. נציין כי הצעת הרכש הגיעה לאחר שמניית גדות נפלה בכ-82% תוך 12 חודשים, וב-5 שנים האחרונות השמידה למשקיעים כ-93% מערך השקעתם.