הדולר היציג נפל מתחת ל-3.7 ש'; "מחר תהיה הפתעה"

הדולר היציג נפל ב-0.75% לרמה של 3.686 שקלים ■ האירו היציג נחלש ב-0.2% לרמה של 5.08 שקלים ■ מבול של נתוני מאקרו באירופה וארה"ב

השקל התחזק הבוקר (ה') במסחר מול הדולר, במקביל לשיפור האווירה בשוקי המניות הגלובליים. זאת, לקראת פרסום של נתוני מאקרו רבים באירופה ובארה"ב בהמשך היום.

הדולר היציג ננעל היום על 3.686 שקלים - החלשות של 0.75%. כמו כן, האירו היציג ננעל תוך החלשות של 0.2% לרמה של 5.086 שקלים. בעולם מתחזק האירו ב-0.54% לרמה של 1.379 דולרים והין היפני נסחר סביב 76.76 ין לדולר.

היום ב-18:30 צפויה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בישראל לפרסם את מדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט, ולפי סקר של בלומברג בקרב כלכלנים, הוא צפוי לעלות ב-0.3%. ביולי, נזכיר, ירד מדד המחירים ב-0.3%, בניגוד מוחלט לציפיות שחזו עלייה של 0.2%-0.3% במדד.

באירופה, בשיחת ועידה משולשת של נשיא צרפת ניקולא סרקוזי, קנצרלית גרמניה אנגלה מרקל וראש ממשלת יוון ג'ורג' פפנדראו, המנהיגים הביעו אתמול תמיכתם ביוון ומסרו כי היא היא חלק בלתי נפרד מגוש האירו ושהם ימשיכו לפעול כדי למנוע ממנה להגיע לפשיטת רגל. עוד באירופה, הפרלמנט באיטליה אישר אמש את תוכנית הצנע שהציג ראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני, בנסיון למנוע הידרדרות נוספת בכלכלה השלישית בגודלה בגוש האירו. היקף התוכנית עומד על 54 מיליארד אירו (74 מיליארד דולר), ובמסגרתה המדינה שואפת להגיע לתקציב מאוזן עד שנת 2013.

באירופה התפרסמו היום נתוני מדד המחירים לצרכן לאוגוסט, שעמד בציפיות ורשם עלייה של 2.5% (ל-12 החודשים האחרונים). שיעור האבטלה בגוש רשם עלייה של 0.3% לעומת צפי לעלייה של 0.2%.

גם בארה"ב יתפרסמו נתוני מדד המחירים לצרכן (CPI) לחודש שעבר, שם הוא צפוי לרשום עלייה של כ-0.2% (גם מדד הליבה צפוי לעלות בשיעור דומה). כמו כן יתפרסמו נתוני התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בשבוע החולף, שצפויים לעמוד על כ-410 אלף. כמו כן יתפרסם מדד האמפייר סטייט (Empire State Manufacturing Index) שצפוי לעמוד על מינוס 3.9 נק' לעומת מינוס 7.7 נק' בנתון הקודם. שלושת הנתונים יתפרסמו ב-15:30 שעון ישראל.

ב-15:45 ינאם נגיד הפד, בן ברננקי, וב-16:15 שעון ישראל יתפרסמו נתוני התפוקה התעשייתית לחודש יולי (צפי לעלייה של 0.1%).

במחלקת המחקר של FXCM מציינים כי ביום שישי הקרוב נקבל את תוצאות סקר אמון הצרכנים הנערך על ידי אוניברסיטת מישיגן. הצפי בסקר מדבר על 56.2 נקודות לעומת 55.7 נקודות בחודש הקודם.

"עלייה באמון הצרכנים אחרי חודש כל כך 'מעניין ותנודתי' בשווקים? נהמר ונאמר שהצרכנים פחות מרוצים ופחות נוטים לצריכה ולאמון בכלכלה עכשיו ושההערכה האופטימית הזו נובעת בעיקרה מן השהייה שבין ניתוח האנליסטים והמציאות בשטח. אבל מה שמעניין אותנו כאן כסוחרים ומשקיעים הוא האפקט של המספר שיופיע הרבה יותר נמוך מהמצופה, לכן צפוייה מחר הפתעה בשוק", כתבו ב-FXCM.