איציק שמולי: "דוחים המלצות טרכטנברג; המחאה תימשך"

יו"ר התאחדות הסטודנטים לגלי צה"ל: "ההמלצות לא מספיקות; המחאה לא תיפסק עד שיבואו פתרונות אמיתיים" ■ גל הרשקוביץ, ראש אגף התקציבים החדש במשרד האוצר: "לא נפתח את התקציב"

איציק שמולי, יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, התראיין הבוקר בגלי צה"ל ואמר בנוגע לפרסומים על המלצות ועדת טרכטנברג כי "יש במסקנות איזשהו כיוון חיובי אבל חסרה בשורה בתחום הדיור. צריך לזכור שיש אנשים שעדיין ישנים באוהלים ואין להם היכן לישון היום. חוץ מהדיור, כל הגישה לא מספיקה. במקום בשורה חדשה לוקחים מכיס אחד ומעבירים לכיס אחר ואת זה אנחנו מכירים".

"אני בהחלט דוחה את המסקנות. זה לא מספק. אני שמח שיש בשורות מסוימות בתחום החינוך אבל גם כאן צריך לראות מהיכן מביאים את הכסף", אמר שמולי.

- מה המשמעות מבחינתך?

"בכל מקרה אנחנו ממשיכים את המחאה עד שיגיעו פתרונות אמיתיים. המחאה הזו לא תיפסק עד שיבואו פתרונות אמיתיים. אני כן מעדיף לתת צ'אנס. אני עדיין ממתין לפרסום הסופי של המלצות ועדת טרכטנברג. אם מה שפורסם יהיה גם בסוף אז זה ממש ממש לא מספק".

גל הרשקוביץ, ראש אגף התקציבים החדש במשרד האוצר, התראיין מיד אחרי שמולי ואמר כי "אני ממליץ להמתין להמלצות הסופיות בסבלנות. זה בהחלט לא נכון להכנס לדיונים ותחזיות על בסיס שמועות וידיעות חלקיות. המלצות הוועדה יהיה מקיפות ומנומקות וצריך להמתין".

- האם יהיה גם פרק בנושא דיור?

"נושא הדיור בהחלט נכלל במסגרת מנדט הוועדה ונדון. תהיה התייחסות ופרק שלם ונפרד בנושא הדיור".

- יש ויכוח גדול בין משרד האוצר למשרד הבטחון בנוגע לתקציב משרד הבטחון.

"משרד האוצר קיבל בזמנו את מתווה ועדת ברודט למרות שלא אהב אותן כל כך. כיום, כ-3 שנים לאחר שפורסמו, מתווה ברודט לא עמד במבחן המציאות. נכון להיום, תוספות התקציב שניתנו למשרד הבטחון הם מעבר למתווה ברודט. לכן, לא מדובר בקיצוצים אלא בהתכנסות למתווה. סוכם עם משרד ראש הממשלה שהחריגה תופחת באופן חלקי, ואני לא שמח עם זה אבל יחד עם זה התקבלה במקביל החלטה ליצור מערכת שקופה של תקציב הביטחון".

- כמה יעלו ההטבות של ועדת טרכטנברג?

"לא ניתן עדיין לומר. מדובר במיליארדי שקלים. בהחלט יהיו בו משמעויות של סדרי עדיפויות. זה לא יהיה רק תקציב הבטחון. אנחנו לא נפתח את התקציב ונשמור על מסגרת התקציב. ניתן יהיה במסגרת התקציב לבצע שינויים שיהיו חשובים, זה לא יספק את כולם וזה ברור".