יחימוביץ': "לנתניהו אין תשובה הגונה לחברה הישראלית"

ח"כ שלי יחימוביץ' מגיבה להמלצות הביניים של ועדת טרכטנברג שנחשפו אמש: "אוסף ממוחזר של הצעות, אשר לא היה שום צורך בהקמת ועדה מפוארת כדי לשברט אותן; מסמך מגוחך"

אחרי דפני ליף, איציק שמולי, ונציגי מפלגת קדימה, גם ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה) מגיבה להמלצות הביניים של ועדת טרכטנברג שנחשפו אמש. לדבריה, "ההמלצות הן אוסף ממוחזר של הצעות, אשר לא היה שום צורך בהקמת ועדה מפוארת כדי לשברט אותן".

יחימוביץ' פירטה באשר לסעיפים שבהמלצות הצפויות, ואמרה כי "על הקפאת הרפורמה במס הומלץ שוב ושוב ורק ראש הממשלה נתניהו הוא שהתעקש להשאירה; חוק חינוך חינם מגיל 3 כבר נחקק מזמן והוא מוקפא שוב ושוב בחוק ההסדרים על ידי נתניהו עצמו; הטלת מס על רווחי הון באופן גורף ולא על מי שרווחיו גבוהים במיוחד - פוגעת בלא אבחנה בחוסכים הקטנים והבינוניים שכל חסכונותיהם עלי אדמות אותם צברו בעבודה קשה נמצאים כעת בשוק ההון".

לדברי יחימוביץ', "סעיפים אלה ואחרים ובעיקר היעדר הנכונות להרחיב ולו בשבריר אחוז את מסגרת התקציב, יוצרים יחד מסמך מגוחך המוכיח שוב שממשלת נתניהו היא ממשלת ימין כלכלי שאינה מסוגלת להעניק תשובה הגונה לחברה הישראלית".

נזכיר, כי עיקרי המלצות הביניים של ועדת טרכטנברג שנחשפו אתמול טוענים לתת מענה למגוון תחומים בישראל - בתחום החינוך, המיסוי, הדיור, וההגבלות על הטייקונים. ההמלצות לא כוללות ולו מילה אחת על פריצת התקציב, סוגיה שנויה במחלוקת בין הצדדים, וכן לא מספקות מענה הולם, לדברי המוחים, לסוגיית הדיור - הסוגיה שהביאה בכלל לפריצת המחאה הציבורית הגדולה.