מחוסרי הדיור בלוד מתכננים לפלוש לבניין נטוש בעיר

הבניין אליו מתכננים יושבי האוהלים לפלוש ממוקם ברחוב דוד המלך בעיר, שייך לסוכנות היהודית, וכולל כ-80 דירות ריקות

במקביל לסערה שעוררו מסקנות הביניים של ועדת טרכטנברג בקרב פעילי המחאה, נמשכות גם היום פעולות יזומות בקרב אנשי המאהלים שאינם ממתינים למסקנות אלא למעשים. היום (ה') בשעות הערב מתכננים אנשי מאהל מחוסרי דיור בעיר לוד יחד עם פעילים חברתיים ונציגים ממאהלים נוספים ברחבי הארץ לפלוש לבניין נטוש בעיר.

אנשי המאהל בעיר שקיבלו צווי פינוי לאוהלים לעוד 10 ימים אומרים שהם עושים זאת מכיוון שאין להם לאן ללכת: "כל הצעדים שאנחנו עושים הם מחוסר ברירה", מסביר חיים דהן, תושב המאהל מזה חודש וחצי, "אנחנו לא רוצים ליצור בעיות, אנחנו רק רוצים שימצאו לנו פתרונות דיור".

"אחרי שרבים מהאוהלים התפרקו, נשארו משפחות שאין להן ברירה אחרת", טוען יגאל רמב"ם, ממובילי המחאה החברתית, אשר תומך ומלווה את מאבקן של המשפחות בלוד. לדבריו "זהו השלב הבא של המחאה החברתית". במקביל לפעולה בלוד, מתכננים יושבי מאהלים נוספים ברחבי הארץ לנקוט בפעולות דומות בקרוב.

הבניין אליו מתכננים יושבי האוהלים לפלוש ממוקם ברחוב דוד המלך בעיר, שייך לסוכנות היהודית, וכולל כ-80 דירות ריקות. המבנה שימש בעבר כמרכז קליטה לעולים חדשים, אך מאז פינוי מעון העולים לפני כחמש שנים, עומד המבנה ריק. "אומרים לנו שאין פתרונות דיור להציע לנו, בזמן שהבניין הזה, שיכול לאכלס את כולנו ועוד, עומד ריק כבר שנים", מתקומם דהן, "מה, אנחנו לא תושבים של העיר? לנו לא צריך לדאוג?".

המאהל בלוד מאוכלס על ידי כ-20 משפחות, מהן כ-10 עם ילדים, כולן ללא פתרונות דיור. כמה מהמשפחות זכאות לדיור ציבורי, אולם לא נמצאו להן דירות. אחרות נמצאו לא זכאיות מטעמים טכניים, וכמה מהמשפחות כלל לא היו מודעות לזכויותיהן בנושא. דיירי המאהל מספרים כי לפני שהקימו את האוהלים, גרו רבות מהמשפחות עם הוריהן המבוגרים, בלית ברירה. על אלו שעדיין הצליחו לשכור דירה, רבצו חובות כבדים וסכנת פינוי מיידית. למרות מאמצים, גם מצד עיריית לוד, טרם נמצא פתרון למשפחות, ופתרון שכזה אף לא נראה באופק.