שאול אולמרט: "המצב הכלכלי של הוריי תמיד היה בעייתי"

בנו של רה"מ לשעבר העיד כי אביו מעולם לא ביקש ממנו לסייע כספית למשפחה, וכי הוא מעולם לא עשה כן, למעט פעם אחת בה העביר לחשבון הוריו 100 אלף שקל מבלי לומר להם על כך

"המצב הכלכלי של הוריי תמיד היה בעייתי, היה ברור לי שידם אינה משגת לעזור לי, ומעולם לא קיבלתי מהם שום עזרה כספית" - כך העיד היום (ה') שאול אולמרט, בנו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, במשפטם של אולמרט האב וראש לשכתו לשעבר שולה זקן.

בנו של אולמרט הובא כעד הגנה מטעמו, הן כדי לתאר את נסיבות פגישתו עם מוריס טלנסקי בניו-יורק, והן כדי לתאר את מגעיו עם רייצ'ל רז-ריסבי, מתאמת הנסיעות של אולמרט, בנוגע להזמנת טיסות עבור שאול אולמרט ורעייתו ורדית במשרד הנסיעות ראשונטורס.

ביחס למצבם הכלכלי של הוריו אמר שאול אולמרט: "המצב הכלכלי של הוריי בבנק לא היה מלבב. הוא היה במצב של יתרת חובה במשך זמן ארוך. אבא שלי מעולם לא שיתף אותי בקשייו, בין אם משום גאוותו או משיקולים אחרים. גם כשהוא ידע בוודאות שידי משגת לעזור לו, הוא מעולם לא פנה ומעולם לא ביקש".

בכך סתר שאול את עדותו של טלנסקי, שלפיה פנה לשאול בהוראת אולמרט, כדי שזה יכסה את חובו של אולמרט לטלנסקי.

ביחס לטיסות אישר שאול כי לעתים מומנו טיסותיו באמצעות נקודות שצבר אולמרט בטיסותיו שלו, שמומנו על-ידי ארגונים ציבוריים שונים שהזמינו אותו על חשבונם.

במהלך עדותו סיפר שאול אולמרט כי אביו מעולם לא ביקש ממנו לסייע כספית למשפחה, והוא אף מעולם לא עשה כן, למעט פעם אחת.

לדבריו, בעת שהותו בארה"ב נפתחה תוכנית חיסכון שהיתה על שמו, ושהצטברו בה 100 אלף שקל. שולה זקן, שטיפלה בענייניו הכספיים של שאול בעת שהותו בחו"ל, יצרה עמו קשר והציעה לו שהכסף המשתחרר יועבר לחשבונותיהם של הוריו, אהוד ועליזה אולמרט, שהיו באותה עת ביתרת חובה משמעותית. לדברי שאול אולמרט, הוא נעתר להצעה, והכסף אכן שימש לכיסוי יתרת החובה של אביו.

אולמרט הבן הוסיף ואמר כי לא סיפר על כך לאביו, ולמיטב ידיעתו אביו למד על כך לראשונה לאחר ששאול סיפר על כך בעדותו במשטרה ב-2008.