ערוץ 10 מתקרב לחתימה עם בנייני האומה בירושלים

‎עלות המעבר לירושלים תעמוד באופן חד-פעמי על 23 מיליון שקל ועוד כ-12 מיליון שקל מדי שנה

חברת חדשות ערוץ 10 תתחיל ככל הנראה לשדר החל מינואר הקרוב מבנייני האומה בירושלים. ל"גלובס" נודע כי היום (ה') נועדו הצדדים בכדי לבחון את טיוטת החוזה האחרונה. מטעם ערוץ 10 ניהל את המשא-ומתן סמנכ"ל הכספים, יואב הלדמן, ומולו עבד סמנכ"ל הכספים של בנייני האומה, אלכס אלטר.

כפי הנראה כעת, למרות המאמצים, ערוץ 10 לא ישדר בשבת מתוך המבנה של בנייני האומה, אלא יאלץ לעשות שימוש באולפנים חלופיים, ובהם אולפני JCS בבירה או האולפנים שיוותרו בתל-אביב.

על-פי ההסכם, חדשות ערוץ 10 תחכור שטח של 1,200 מ"ר לתקופה של 5 שנים, עם אופציה להאריך את ההסכם ב-5 שנים נוספות. הערוץ ישלם שכירות של 130.8 אלף שקל וסכום נוסף של 30 שקל בחודש לכל מטר רבוע של גלריה שתבנה על-ידו.

בסך-הכול המעבר כולו אמור לעלות עלות חד-פעמית של 23 מיליון שקל וכ-12 מיליון שקל נוספים מדי שנה.

נודע כי הרשות השנייה לא הסכימה לבקשת ערוץ 10 לדחות תשלומים על מנת להקל את המעבר, שאמור להתקיים כבר ביום האחרון של חודש דצמבר השנה.

מצבו של ערוץ 10 בימים אלה ממשיך להיות קשה, והוא ממשיך בעיכוב הפקות נוכח ההאטה הכללית בשוק הפרסום.

המאבק של העובדים נמשך

נודע כי ערוץ 10 ביקש את התערבות עיריית ירושלים, שנציגיה יושבים בדירקטוריון בנייני האומה, על מנת לאפשר לשדר מבנייני האומה גם בשבת. ואולם, מחשש להפרת הסטטוס-קוו, העניין לא צלח. על כן הערוץ ייאלץ למצוא מקומות חלופיים.

האופציה הנוחה יותר של JCS, מבחינה זו, ירדה מהפרק בשל קשיים טכניים, ובהם תקרה נמוכה מדי אשר אינה מאפשרת את הקמת התפאורה של הערוץ במקום.

בינתיים נמשכים מאבקי העובדים נגד המעבר. המעבר לירושלים עצמה ולא לנווה-אילן שומט את הקרקע תחת טיעונם העיקרי לפיו מעבר לנווה-אילן אינו מגשים את כוונת החוק לחזק את הבירה עצמה.

בתוך כך, נודע כי חברת השקעות הקולנוע סינמה הרחיבה את ההסכם בסך 40 מיליון שקל, עליו דיווחה עם ערוץ 10, גם לאולפני הרצליה.

היום דיווחה החברה לבורסה, כי היא מנהלת משא-ומתן עם האולפנים המאוחדים בע"מ (אולפני הרצליה), במטרה להתקשר בהסכם לשיתוף-פעולה להפקת סדרות וסרטים, בהיקף השקעה כספי משוער של עד כ-15 מיליון שקל.

מערוץ 10 נמסר בתגובה לידיעה: "אנו שמחים להגיע להסכם במהרה על-פי רצון בעלי המניות, ומשוכנעים כי נוכל לעמוד בלוח הזמנים הנדרש".