האם זוהר גושן יהפוך בקרוב לבנקאי השקעות?

יו"ר רשות ני"ע לשעבר בוחן הקמה של חברה בתחום הבנקאות להשקעות ביחד עם הלוביסט תומר עמיר ממשרד "גורן עמיר"

פרופ' זוהר גושן עשוי להתחיל בקרוב בקריירה חדשה. ל"גלובס" נודע, כי יו"ר רשות ניירות ערך לשעבר בוחן הקמת חברה בתחום הבנקאות להשקעות ביחד עם הלוביסט תומר עמיר, בעל משרד קשרי הממשל והייעוץ האסטרטגי "גורן עמיר", בו הוא שותף עם עליזה גורן. את תגובתם של השניים לא ניתן היה להשיג.

גושן בן ה-50 הוא משפטן, המומחה לדיני חברות והגבלים עסקיים, ואיש אקדמיה. גושן פרש בחודש מאי האחרון מקדנציה מוצלחת בת למעלה משלוש שנים כיו"ר רשות ניירות ערך, שבמהלכה פעל בקו נחוש ונוקשה. בתקופתו הוא הצליח להשיג את מרבית היעדים ששם לו למטרה, ובהם חוק האכיפה המנהלית שהגדיל באופן משמעותי את הכוח ויכולת האכיפה של הרשות, בית משפט כלכלי והכנסת מערכת מודיעין לפיקוח על המסחר (BI). כיום הוא מלמד באוניברסיטת קולומביה בארה"ב.

עמיר הכיר את גושן במהלך העבודה על הטמעת רפורמת בכר. כאמור, הוא מבעלי המשרד "גורן-עמיר", אחד ממשרדי הלובינג המובילים, ונחשב גם הוא לידידו של גושן. בין לקוחותיו של עמיר בהווה ובעבר ניתן לציין חברות וארגונים מהגדולים במשק, וכן חברות ציבוריות, וביניהם איגוד יבואני הרכב, אל על, אלביט מערכות, בנק מזרחי-טפחות, בזן, הוט, חברות מקבוצת דלק, החברה המרכזית לייצור משקאות קלים (קוקה קולה, נביעות, מחלבת טרה), מכתשים אגן, נייר חדרה, מפעלי מלט, שיכון ובינוי, שירותי בריאות כללית ותנובה.

גושן אינו הבכיר היחיד מרשות ניירות ערך שעבר לאחרונה למגזר העסקי. בשבוע שעבר, נחשף ב"גלובס" כי ארבעה חודשים מאז הודיע על עזיבתו את תפקיד היועץ המשפטי של רשות ניירות ערך, שוני אלבק נמצא במו"מ עם אי.די.בי להשתלבות בתפקיד ניהולי באחת מחברות הקבוצה שבשליטת נוחי דנקנר.

אלבק כיהן חמש שנים כיועץ המשפטי של הרשות, בתקופת היו"ר הקודם פרופ' זוהר גושן. הוא היה מעורב בין היתר בפרויקטים הגדולים של גושן, ביניהם הקמת בית משפט כלכלי, חוק האכיפה המנהלית והתיקונים לחוק החברות. לפני תפקידו ברשות, בין השנים 2002-2005, שימש אלבק כיועמ"ש הרשות לאיסור הלבנת הון, ולפני כן שימש כעו"ד עצמאי.