ראש ממשלת מצרים: "הסכם השלום עם ישראל אינו קדוש"

ר"מ מצרים לא פוסל אפשרות של הכנסת שינויים בהסכם השלום בין ישראל ומצרים בהתאם לאינטרסים באזור ■ עיסאם שריף: "נשנה ההסכם אם ישרת את האינטרסים באזור"

התבטאות מדאיגה של ראש ממשלת מצרים על רקע המתקפה החמורה על השגרירות הישראלית בקהיר בסוף השבוע האחרון: לדברי עיסאם שרף, הסכם השלום בין ישראל ומצרים איננו קדוש. את הדברים בחר שרף לומר דווקא בריאיון לעיתון טורקי, ששודר גם בטלוויזיה הממלכתית המצרית.

"הסכם השלום עם ישראל אינו דבר קדוש, והוא פתוח תמיד לדיון או לשינוי אם הדבר משרת את האינטרס של האזור ויחזק את השלום", אמר שרף. בהמשך הריאיון שרף חידד את דבריו ואמר כי "הסכם קמפ דיוויד נתון תמיד לדיון, באופן שיביא תועלת לאזור ולסוגיית השלום הצודק. נשנה את ההסכם אם הדבר יצריך זאת".

הפגנה חסרת תקדים נגד מטרה ישראלית בחו"ל

דבריו של ראש הממשלה המצרי נאמרים זמן קצר לאחר ההפגנה הגדולה שהתקיימה בסוף השבוע בקהיר מול בניין השגרירות בקהיר, הפגנה הפכה למתקפה חריפה על מבנה השגרירות ועל אנשיה. המפגינים תקפו את חומת הבטון שהקימה מצרים מסביב לשגרירות, הפילו אותה, ופרצו אל תוך הבניין. חלק מהמפגינים נכנסו אל תוך השגרירות הישראלית וזרקו טפסים מהחלונות לצהלות קהל האלפים שעמד מחוץ למבנה.

על פי דיווחים מקהיר, עולה כי כוחות המשטרה והצבא המצרי שאמורים לאבטח את השגרירות, לא עשו כן - אלא פשוט עמדו מנגד ואפשרו למתפרעים להיכנס לבניין לא הפרעה. בעקבות האירוע, הוכרז נוהל חירום במשרד החוץ והוחלט לפנות את הסגל הדיפלומטי ממצרים, למעט סגן השגריר שנותר במקום מסתור.

למרות התקרית הקשה, גורמים דיפלומטיים בישראל ובמצרים הצהירו לאחר התקרית כי הם שואפים להחזיר את המצב הדיפלומטי לקדמותו. בתחילת השבוע תוגברה האבטחה מול השגרירות בקהיר. דובר הקבינט המצרי, מוחמד חיגאזי, הדגיש כי "חזרה למצב נורמלי היא מטרתם של שני הצדדים".