חשש ממחסור בחלב ניגר - חלב בשקית ובקרטון

קמעונאים: שטראוס וטרה סיפקו היום בחלק מהסניפים רק מחצית מהכמות שהוזמנה; לא צפו שתהיה בעיה ■ המחסור בחלב ניגר של שטראוס וטרה הוא תוצאה ישירה של החרם על תנובה

חשש ממחסור בחלב ניגר - חלב בשקית וחלב בקרטון. לדברי קמעונאים, שטראוס וטרה סיפקו היום (א') בחלק מהסניפים רק מחצית מהכמות שהוזמנה, וזאת לאחר שכבר בסוף השבוע הורגש מחסור בחלב של שתי החברות.

"מיום שישי יש חוסר בחלב. טרה ושטראוס מוכרות יותר ולא עומדות בקצב. הצפי הוא להיתקע היום בלי חלב, בעיקר חלב הומוגני בקרטון. בחמישי-שישי היה מחסור בטרה במיוחד וגם קצת בשטראוס, ועכשיו יש גם מחסור בשטראוס. בשטראוס ובטרה לא צפו שבחלק מהמקומות תהיה בעיה. לא צפו נקודתית", אומר ל"גלובס" קמעונאי בשוק.

לדברי קמעונאי אחר, "תנובה הודיעה כי יש לה בעיה. בדרג היותר נמוך בתנובה אומרים שלקחו כמויות יותר נמוכות ממועצת החלב".

המחסור בחלב ניגר של שטראוס וטרה הוא תוצאה ישירה של חרם הצרכנים על תנובה. תנובה אחראית ל-72% מכלל מכר החלב הכמותי, טרה ל-16% ושטראוס ל-12%. בפועל, שטראוס וטרה הגדילו את ייצור החלב, אך הן אינן מסוגלות להחליף את תנובה כספקית החלב הגדולה בישראל.

קבוצת תנובה מסרה בתגובה: "לא היה ולא נברא. זוהי אמירה זדונית שמטרתה להטעות ולפגוע. תנובה מחויבת לרכוש את כל החלב הגולמי שמיוצר על-ידי הרפתנים, וכך היא עושה. תנובה עובדת במלוא כושר הייצור כדי לספק את כל הביקושים".

שטראוס מסרה בתגובה: "שטראוס עושה כל מאמץ לספק את הביקושים של כלל מוצריה. הנתון לגבי החוסרים אינו נכון".

מטרה נמסר כי "כמו תמיד אנו עושים את המקסימום על מנת לספק את מוצרנו לכלל נקודות המכירה".