נשיא הבנק העולמי למנהיגי אירופה: "אל תישענו על סין"

נשיא הבנק העולמי, רוברט זוליק: על מדינות גוש האירו לא להסתמך על מדינות השווקים המתעוררים ■ "מנהיגי אירופה צריכים לדעת לאן הם הולכים וצריכים לדעת איך להתמודד עם משבר אמיתי"

נשיא הבנק העולמי, רוברט זוליק, יוצא היום (ב') במסר מזהיר לאירופה; זוליק קורא למדינות גוש האירו שלא להסתמך על מדינות השווקים המתעוררים העתירות רזרבות מט"ח כמו סין וברזיל בתקווה כי הן יסייעו למדינות אירופה העמוסות בחובות. "על מדינות אירופה להגיע להחלטות יסודיות באשר לכיוון של איחוד המטבע", אמר.

"מנהיגי אירופה צריכים להחליט איזה סוג של איחוד מוניטרי הם רוצים ע"י חיזוק איחוד פיסקאלי וכמו כן היכולת לשאת בהשלכות של היחלשות המדינות החברות באיחוד. זוליק לא ציין בדבריו אפשרות לפירוק גוש האירו למרות שעל פי הערכות גם זו אפשרות שעומדת על הפרק.

"אלה הן החלטות של אירופה", הדגיש זוליק בדבריו "מנהיגי אירופה צריכים לדעת לאן הם הולכים וצריכים לדעת איך להתמודד עם משבר אמיתי". "אני לא נגד ניסיון להרוויח זמן, אבל אני מציע שבזמן שאתם רוכשים זמן תדעו גם איך לעשות משהו בזמן הזה", אמר בביקורתו על התנהלות מנהיגי אירופה.

בהתייחס לשווקים המתעוררים אמר נשיא הבנק העולמי כי הם נמצאים בנקודהרגישה מאוד. "השווקים המתעוררים קשורים זה בזה וצריכים להיות מרוכזים בתחזיות הצמיחה שלהם ולא בענייני החוב האירופי", אמר. "הדבר העיקרי שהשווקים המתעוררים צריכים לעשות עכשיו הוא לשמור על הצמיחה".