מחאת ראש השנה: "הימנעו ממשלוח ברכות בהודעות SMS"

עמוד חדש בפייסבוק קורא להחרים את חברות הסלולר ולא לשלוח SMS עם ברכות שנה טובה ■ מאות מצטרפים בתוך שעה ■ הודעות ה-SMS מסתכמות בתקופת החגים במיליוני שקלים

קבלו את המחאה החדשה לכבוד ראש השנה: עמוד חדש בפייסבוק קורא להחרים את חברות הסלולר בתקופת החגים הקרובה, ולהימנע ממשלוח ברכות שנה טובה במתכונת של הודעות טקסט סלולריות. הודעות ה-SMS בחגים מסתכמות במיליוני שקלים במאזני חברות הסלולר.

"בהמשך למחאה הצרכנית שהחלה בחודשים האחרונים, גם בחג הזה צפויות חברות הסלולר והטייקונים לעשות מיליונים על הגב שלנו משליחת SMS ובהם ברכות לראש השנה. השנה אומרים די!", נכתב בעמוד.

המחאה החדשה, שפורסמה בפייסבוק לפני שעה קלה, כבר צוברת תאוצה, כשמאות גולשים כבר הביעו את תמיכתם. זאת לאור העובדה שתקופת החגים מתאפיינת בעלייה של עשרות אחוזים במשלוח הודעות SMS, אשר מסתכמות ברווח של מיליוני שקלים לתאגידי הסלולר.

בניגוד לחרם הצרכנים כנגד תנובה, שמבקש מכל הצרכנים להימנע בתקופת החגים מקניית מוצרי חלב אליהם הם רגילים, החרם על חברות הסלולר בערב החג הוא דווקא קל לביצוע. אמנם אזרחים רבים רגילים לשלוח הודעות טקסט לחברים ובני משפחה, ובכך נפטרים בקלות מהצורך לאחל שנה טובה לכולם, אבל קיימות דרכים אחרות בהן ניתן לשלוח ברכות שנה טובה, והכי חשוב - בחינם.

למי שבקיא ברזי הטכנולוגיה, קיימות גם אפליקציות SMS חינמיות שיאפשרו לכם לשלוח ברכת שנה טובה ולחסוך את עלות ההודעה, שכאמור הולכת לכיסיהם של הטייקונים. בין האפליקציות היותר מוכרות ניתן למצוא את WhatsApp, ICQ, סקייפ ו-Viber הישראלית.

כמו כן, ניתן פשוט לשלוח הודעה בפייסבוק, בדומה לברכות היום הולדת שמציפות את הקיר שלנו מדי יום או לשלוח מייל.

ולמאותגרים טכנולוגית? פשוט תרימו את הטלפון הקווי בבית ותחייגו. שיחת טלפון אישית עדיין רלוונטית גם בעידן הדיגיטלי.