סקר: מה חושבים ערבי ישראל על ההכרזה הפלסטינית?

סקר של אתר פאנט בקרב 500 ערבים ישראלים: 35.91% חוששים מתגובות אלימות מצד ישראלים בעקבות ההכרזה הפלסטינית ■ שליש סבורים כי מעמדם ישתפר בעקבות ההכרזה

בסקר מיוחד שערך אתר האינטרנט פאנט, בו השתתפו 500 נשאלים מקרב האוכלוסייה הערבית בישראל, נדרשו המשתתפים לענות על שאלות בנושא ההצבעה המתוכננת באו"ם בנוגע להכרזה והכרה במדינה פלסטינית. מנתוני הסקר עולה כי 33.3% מהמשתתפים השיבו כי הם מאמינים שבעקבות ההכרזה המתוכננת מעמד האוכלוסייה הערבית בישראל ישתפר.

35.91% מהנשאלים השיבו כי הם חוששים מתגובות אלימות שיופנו כלפי האוכלוסייה הערבית מצד גורמים קיצוניים ישראליים בעקבות ההחלטה, בעוד כ-14.4% ציינו כי הם לא מאמינים שבעקבות ההכרזה יחול שינוי במעמד האוכלוסייה הערבית בישראל וכ-12.87% אמרו שהם מאמינים כי להכרזה זו תהיינה השפעות שליליות על מעמד האוכלוסייה הערבית. יש לציין, כי 3.95% בלבד השיבו כי הם חושבים שבעקבות ההכרזה ייתכנו תגובות אלימות מצד גורמים קיצוניים מקרב האוכלוסייה הערבית.

בנוסף, נשאלו המשתתפים להביע את עמדתם בנושא המהפכות בעולם הערבי ואופן השפעתן על אופי תגובתם של תושבי הרשות הפלסטינית ביום ההכרזה במועצת האו"ם. שאלה נוספת עליה נדרשו לענות משתתפי הסקר, בדקה מהי עמדתם של הנשאלים בנושא השפעת ההכרזה על החלת תהליכים מדיניים בין הרשות הפלסטינית לממשלת ישראל.

34.49% מהנשאלים השיבו כי הם לא מאמינים שההצבעה באו"ם תביא להחלת תהליכים מדיניים בין הצדדים, לעומתם 33.79% מאמינים שמהלך זה כן יביא להחלת התהליכים. 17.07% השיבו כי אין להם דעה בנושא ו-14.65% השיבו שהם אינם יודעים.

הסקר של אתר החדשות הערבי הפופולארי ביותר בישראל ובעולם הערבי, נערך בעקבות החלטתו של אבו מאזן לפנות למועצת האו"ם בבקשה להכריז על עצמאות והכרה במדינה פלסטינית.

אתר "פאנט" מקבוצת "פנורמה", הוא אתר החדשות הנצפה והפופולארי ביותר בקרב האוכלוסייה הערבית בישראל. לאתר למעלה ממיליון כניסות יומיות, כאשר הן מתחלקות לקהל ערבי ישראלי ואוכלוסיה ערבית ממדינות שונות בעולם.