משה זנבר יקיים בחירות חדשות ליו"ר מרכז הארגונים של ניצולי השואה

כך קבע השופט יהודה זפט, בעקבות עתירה של ניצולי שואה וארגונים שונים החברים במרכז

נגיד בנק ישראל לשעבר, משה זנבר, ייאלץ לקיים בחירות חדשות לתפקיד יו"ר מרכז הארגונים של ניצולי השואה, ובשבוע הבא תבחר האסיפה הכללית של העמותה יו"ר חדש - כך קבע היום (ב') השופט יהודה זפט מבית המשפט המחוזי בתל-אביב, בעקבות עתירה של ניצולי שואה וארגונים שונים החברים במרכז. עם זאת, אפשר שזנבר ייבחר מחדש.

עוד קבע בית המשפט כי עד לקיום בחירות לא יבצע הארגון כל פעולה מלבד תשלום משכורות ופעולות שוטפות והכרחיות.

בזימון לאסיפה הכללית, שבית המשפט הורה להפיץ עוד היום, יירשם כי היא מתכנסת בהתאם להוראת בית המשפט.

זנבר עצמו, ששימש כנגיד בנק ישראל בין השנים 1971-1976, אמר במהלך הדיון כי "לא ביקשתי את התפקיד, ועד לבחירת יו"ר באסיפה שתתכנס לפי הצעת בית המשפט, אינני רואה את עצמי כיו"ר העמותה".

עו"ד ענת שניידר-שוסטק, שייצגה את העותרים, אמרה כי "בית המשפט קיבל את עמדתנו וקבע כי הליך בחירת היו"ר היה לא תקין. בית המשפט הכיר בצורך לקיים בחירות חדשות, בהתאם לתקנון העמותה, ובאופן שיאפשר למי שירצה להתמודד ולהשתתף בהליך בחירות דמוקרטי ושקוף".

סגן יו"ר מרכז הארגונים של ניצולי השואה, שעתר נגד זנבר, אמר כי "בית המשפט ביטל את ניסיון ההשתלטות הבלתי חוקי של מר זנבר על מרכז הארגונים". (ה"פ 28020-09-11).

לילי הבר, סגן יו"ר ועדת ההסברה של מרכז הארגונים של ניצולי השואה, מסרה בתגובה: "האסיפה הכללית שבה נבחר מר זנבר היתה אסיפה חוקית. הוא נבחר כדי לאחד את השורות, אחרי מותו של היו"ר נח פלוג. זנבר, שהוא נשיא כבוד של מרכז הארגונים ושימש יו"ר במשך 12 שנים, לפני נח, נבחר ברוב מוחלט של האסיפה הכללית לפני כשבוע.

"אלכס אורלי ומשה העליון לא קיבלו את החלטת הרוב ופנו בעתירה לבית המשפט נגד מרכז הארגונים ונגד נשיא הכבוד מר זנבר. על מנת שנושא ניצולי השואה ייפתר בדרך השקטה והמהירה ביותר הסכים מר זנבר לקיים הצבעה נוספת ביום ראשון הקרוב. הטענה כי מר זנבר מנסה להשתלט על מרכז הארגונים היא עורבא פרח ואינה סבירה".