לאחר 4.5 שנים: יריב אבישר פורש מניהול HP-סאייטקס

אבישר, מנכ"ל חטיבת HP-Scitex, פורש מתפקידו בחטיבה שעוסקת בפתרונות דפוס דיגיטליים לתעשייה ■ את אבישר יחליף מנהל התפעול חוויאר גרסיה

יריב אבישר, מנכ"ל חטיבת HP-Scitex, פורש מתפקידו לאחר 4.5 שנים. אבישר, שעוזב את החטיבה שעוסקת בפתרונות דפוס דיגיטליים לתעשייה, צפוי להיפרד מ-HP בסוף השנה.

אבישר הגיע לתפקיד לאחר מספר שנים בתעשייה, במהלכן ניהל את סניף המזרח הרחוק בסאייטקס ויז'ן, שנרכשה על ידי HP ב-2005 תמורת 230 מיליון דולר. את אבישר, שיעבור בחודשים הקרובים לנהל את חברת SCR, שמפחתחת פתרונות טכנולוגיים ומערכות ניהול לרפתות, יחליף חוויאר גרסיה, מנהל התפעול של HP-סאייטקס בשנתיים וחצי האחרונות.

סאייטקס מספקת אמצעי הדפסה לסגמנט שנקרא "פורמט רחב", אשר שימש עד לאחרונה בעיקר לייצור שלטי חוצות גדולים. סאייטקס הפכה לחטיבה עצמאית לאחר ששילבה את הפעילות של נור מקרופרינטרס הישראלית שנרכשה בידי HP בסוף 2007 תמורת כ-117 מיליון דולר. אבישר אחראי על כ-1,400 עובדים, שמחציתם עובדים במפעלים בנתניה ובאשקלון.

שוק ההדפסה שאותו עוזב אבישר אינו דומה לזה שנכנס אליו. המקום שתפסה ההדפסה הדיגיטלית הפך למרכזי יותר בשנים שחלפו. "המשבר הכלכלי ב-2008", אומר אבישר, "האיץ את האימוץ של ההדפסה הדיגיטלית, המדפיסים הבינו שכך ניתן להוציא יותר מכל דולר שהם משקיעים".

אבישר מעריך שהשלב הבא באבולוציה של הדפוס לא יתרחש בתחום המסורתי של סאייטקס. "השוק של שלטי החוצות קרוב לבגרות", הוא משוכנע, "יותר מ-50% ממנו עברו לפורמט הדיגיטלי".

ב-HP מעריכים כי ההזדמנויות שמציע שוק ההדפסה בתוך מבנים גדולות בהרבה ביחס לשוק שלטי החוצות. החדשנות, לדברי אבישר, באה לידי ביטוי בשוק של הדפסות דיגיטליות במקומות בולטים פחות אבל אפקטיביים בהרבה מבחינת ההשפעה על הצרכן, כגון בחנויות, תחנות אוטובוסים וקניונים. "מקומות שבהם יש חוויה כמעט אינטימית עם השלט", לדבריו.

את החוויה הזו ניתן להעצים באמצעות הדפסה איכותית ובעזרת שימוש בתוספות שיעניקו פרסונליזציה, למשל שילוב של קוד QR בשלט, שמאפשר קישור לאתר קניות באמצעות הטלפון הנייד. התקדמות אחרת מבחינה טכנולוגית כוללת הדפסה על משטחים שונים כגון אריזות, זכוכית או קרמיקה. תהליך כזה מתאפשר על-ידי שימוש בדיו שמשולבת בו טכנולוגיית אולטרה סגול (UV) - אותה קיבלה החברה בעקבות רכישת נור - שמקפיאה את הדיו והופכת אותו לפולימר.

HP העולמית סיימה את הרבעון השני של 2011 עם מכירות של 6.1 מיליארד דולר בסגמנט ההדפסה וההדמיה (IPG). 68% מהמכירות הגיעו ממכירת דיו ומוצרים מתכלים אחרים ו-21% ממכירת מדפסות מסחריות.

HP לא מספקת נתונים על החלוקה בין הפעילויות, אך לטענת סאייטקס, היא מחזיקה ב-35% משוק שלטי החוצות וההדפסה הדיגיטלית התעשייתית. שוק זה מוערך בכמיליארד וחצי דולר בשנה, מה שגוזר לסאייטקס מכירות שנתיות בהיקף של כחצי מיליארד דולר. שווי השוק של HP הוא 47 מיליארד דולר.

פעילותה של HP בישראל בתחום ההדפסה החלה לפני רכישת סאייטקס. ב-2002 רכשה HP את חברת אינדיגו של בני לנדא תמורת כ-720 מיליון דולר. אינדיגו מפתחת ומייצרת פתרונות הדפסה דיגיטליים המיועדים לבתי דפוס בפורמט סטנדרטי.