מיסז'ניקוב: "אקים ועדה ציבורית לבדיקת מחירי המלונות"

שר התיירות: "אם הקוטג', הדיור והדלק יקרים לנו - גם החופשה בארץ יקרה לנו, גם לישראלים וגם לתיירים" ■ "נעשה מאמץ להוריד את העלויות המושתות על הצרכנים"

"אם הקוטג', הדיור והדלק יקרים לנו - גם החופשה בארץ יקרה לנו, גם לישראלים וגם לתיירים. החופשה בישראל צריכה להיות זולה וזמינה יותר" - כך אמר אמש (ב') שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, באירוע הרמת הכוסית של התאחדות המלונות לרגל ראש השנה.

עוד אמר מיסז'ניקוב כי "נעשה מאמץ להוריד את העלויות המושתות על הצרכנים, כך שהחופשה תהפוך לזולה יותר. זה לא אומר שאתחיל להיאבק בבתי-מלון על יוקר המחירים, אך יש ליקויים שבתי-המלון סובלים מהם, ולכן המחירים שהם נאלצים לגבות מושתים על הצרכנים. אחרי החגים אקים ועדה ציבורית כדי לבדוק איפה אפשר לתקן את נושא העלויות".

עוד לדבריו, "בתי-המלון הם חלון הראווה של תעשיית התיירות. יש לזה הרבה זוהר, אבל יש בזה גם הרבה סיכון. האנשים בתעשיית התיירות הם אלה שעומדים בפרונט ומסתכנים. הם גם מרוויחים בסופו של דבר, אבל נדרש אומץ ואורך-רוח".

עוד אמר השר כי כשתייר בוחר לעצמו יעד תיירותי, הוא בוחר אזור, ולכן כל השינויים הגיאו-פוליטיים באזורנו פגע גם בנו.

עמי פדרמן, נשיא התאחדות המלונות, אמר כי התיירות היא ברומטר רגיש לכל מה שקורה, "ולכן כל דבר משפיע עלינו, אך בו-בזמן אנחנו אופטימיים. אנחנו רבי-ניסיון במכות שנחתו עלינו במשך השנים".

עוד אמר פדרמן כי הוא חושש מההשלכות של הכרזה על מדינה פלסטינית על תעשיית התיירות.

פדרמן הצר על ההשקעות המועטות במלונאות בארץ. "אנחנו לא רואים משקיעים עומדים בתור להשקיע במלונאות, וזה צריך לעורר מספר שאלות. התפוסה טובה, המחירים טובים - אבל אין משקיעים. אם התפוסה גבוהה, המחירים גבוהים, והרווחיות גבוהה - מדוע המשקיעים לא עומדים בתור? מדוע לא נבנים מלונות חדשים בארץ? משהו פגום, ואת הפגמים צריך לשפר כדי שנוכל לפתח את הענף טוב יותר".

בעלון "תמונת מצב" שהפיקה התאחדות המלונות וחולק לבאי האירוע, נכתב בעניין זה כי מבדיקה שערכה ההתאחדות נמצא כי החזר ההשקעה על ההון עמד בשנת 2010 על 6.6% לשנה לפני הוצאות מימון ופחת, וכל זאת בשנה טובה ביותר.

עוד נכתב כי החזר ההשקעה בעשור היה כמובן נמוך משמעותית, ואמנם כל עסקאות מכירת וקניית מלונות, אפילו בימים אלה, נעשו במחירים הנמוכים משמעותית מעלות ההקמה. "כל עוד זול יותר לקנות, לא ייבנו מלונות חדשים - עובדה כלכלית פשוטה", נכתב.

לאירוע, שהתקיים במלון הילטון בתל-אביב, הגיעו רבים מתעשיית התיירות, כמו אייל קשדן, מנכ"ל השטיח המעופף; בועז וקסמן, הבעלים של אופיר טורס; אלפרד אקירוב, בעלי קבוצת אלרוב; וכן עמי פדרמן, נשיא התאחדות המלונות בישראל; שמואל צוראל, מנכ"ל ההתאחדות; ואבי פרידמן, מנכ"ל חברת התעופה קונטיננטל בישראל, המשמש גם כיו"ר חברות התעופה הזרות הפועלות בישראל.