אופטיר חתמה על עוד חוזה עם חברת ביטוח אמריקנית

זהו חוזה רביעי עם חברת ביטוח גדולה, בשנה וחצי האחרונות ■ גורמים המקורבים לחברה כי החוזה יכניס לאופטיר כמה מיליוני דולרים

חוזה חדש לאופטיר בכמה מיליוני דולרים בודדים, עם חברת ביטוח אמריקנית גדולה. גורמים המקורבים לחברה כי החוזה יכניס לאופטיר כמה מיליוני דולרים. זהו חוזה רביעי עם חברת ביטוח גדולה, בשנה וחצי האחרונות. המקורבים לחברה מעריכים כי היקף ההכנסות של אופטיר מהלקוחות מענף הביטוח מסתכם בכ-10 מיליון דולר. עבור אופטיר אלו חדשות טובות. עד לשנה האחרונה היא פעלה בשוק הפיננסיים, ותחום הביטוח הוא חדש יחסית עבורה.

אופטיר מפתחת תוכנה לניטור ולשיפור הביצועים של טרנזקציות עסקיות במערכות המחשוב, והיא הוקמה בידי האחים ישראל ואורי מזין, אלי משיח, דב גל, אמיר אלון, יורי לביא ומוטי טל. כולם לשעבר מחברת ממקו שנמכרה ל-CA ב-1999 תמורת 550 מיליון דולר.

בחודש מאי השנה פורסם ב"גלובס" כי החברה מינתה את בנק ההשקעות מורגן סטנלי, כדי שיחפש עבורה קונה או משקיע אסטרטגי גדול. ההערכות הן כי החברה הייתה מעוניינת להימכר ב-250-300 מיליון דולר, או לחילופין, לקבל השקעה של עשרות מיליוני דולרים.

מאז הקמתה ב-2003 הושקעו באופטיר 116 מיליון דולר והיא נחשבה לאחת החברות המבטיחות בישראל. היא אף זכתה במקום הראשון בתחרות הסטארט-אפ המבטיח של "גלובס". בעלי המניות הגדולים של אופטיר הם קרן ההשקעות של מורגן סטנלי; הקרנות פיטנגו, לייטספיד, כרמל, ג'מיני ואינדקס; קרן ההלוואות פלנוס; וסיסקו.

את שנת 2009 היא סיימה עם מכירות של 20-30 מיליון דולר וב-2010 הכנסותיה טיפסו ל-30-40 מיליון דולר, והיא ככל הנראה עדיין מפסידה.

החוזה החדש, עם חברת ביטוח אמריקנית מובילה, נחתם לאחר תקופה של מספר חודשים בהם הטמיעה ובחנה חברת הביטוח את המערכת של אופטיר, ורק אז החליטה לרכוש אותה. שמה של חברת הביטוח לא פורסם אך בהודעה נמסר כי זו חברת ביטוח המעסיקה יותר מ-8,000 עובדים ביותר מ-50 משרדים בארה"ב, אירופה וקנדה. והיא מבטחת יותר ממיליון בתי עסק. הכנסותיה בשנת 2010 הסתכמו ביותר מ-8 מיליארד דולר.

המערכת של אופטיר הוטמעה באתר האינטרנט ובמערך חיתום הפוליסות של חברת הביטוח, והיא מאפשרת מעקב בזמן אמת אחר יותר מ-10,000 פניות ופעולות עסקיות בדקה.

מוטי טל, המשנה למנכ"ל אופטיר אמר היום כי: " חברות מהשורה הראשונה החליטו ליישם את הפתרון שלנו ככלי חיוני לניהול יעיל של מערכות המידע".