ברוש: "ועדת טרכטנברג חונקת את עובדי הפריפריה למוות"

נשיא התאחדות התעשיינים על המסקנה המתסמנת מוועדת טרכטנברג לביטול המכסים על פריטים: "נמהרת, לא מחושבת ולא מקצועית" ■ "ההחלטה תוביל לפיטורים של עשרות אלפים בפריפריה"

נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, התייחס היום למסקנה המסתמנת מוועדת טרכטנברג, המתייחסת לביטול חד-צדדי של המכסים על אלפי פריטים. "למיטב ידיעתי, המנדט שקיבלה הוועדה לא כולל אישור לפגיעה במשרותיהם של אלפי עובדים בפריפריה".

ברוש קרא לחברי ועדת טרכטנברג להיזהר מצעדים לא מחושבים שיביאו לפגיעה מיידית בתעשייה הישראלית, ללא תרומה משמעותית להוזלת מחירים: "ההחלטה להוריד מכסים באופן חד צדדי היא נמהרת, לא מחושבת ולא מקצועית - שכן המשמעויות הרחבות וההשפעות המשקיות של צעד זה לא נבחנו".

לדברי ברוש, "הפחתה זו לא תביא להפחתת המחירים המיוחלת, אלא תגרום לפגיעה קשה בתעשייה הישראלית ובעשרות אלפי עובדיה בפריפריה באופן מיידי... מדובר כנראה בניסיון חפוז של ועדת טרכטנברג להביא לצעדים מיידים ללא מקורות תקציביים, אך הפזיזות עלולה לעלות למשק ביוקר".

"ועדת טרכטנברג - בבואה לחתום על המסקנות - חותמת על מכתבי פיטורים של עשרות אלפי עובדים בפריפריה, שכל חטאם היה הרצון לשפר במעט את מצבם. היא מחבקת את העובדים חיבוק דב וחונקת את פרנסתם למוות", דברי ברוש.