חגיגות ברמאללה: "תחי פלסטין"; גם נטורי קרתא הצטרפו

ברשות הפלסטינית הכריזו על "יום שבתון" לציון תמיכה במהלך הפלסטיני באו"ם ■ ברמאללה התאספו אלפי משתתפים עם דגלי פלסטין ופתחו בחגיגות עצמאות

עוד בטרם הוגשה הפנייה הפלסטינית לאו"ם להכרה במדינה עצמאית, החלו חגיגות ותהלוכות ברחבי הגדה לתמיכה במהלך: ברשות הפלסטינית הכריזו על "יום שבתון" במהלכו מתוכננות תהלוכות רבות בכל ערי הגדה המערבית. אלפים נאספו הבוקר בכיכר אל מנארה כשהם אוחזים בדגלי פלסטין וקוראים קריאות בעד מדינה עצמאית.

האירועים מלווים בנאומים של בכירים באש"ף. כ-30 אנשי "נטורי קרתא" מפגינים יחד עם מאות פלסטינים בשכם. כל בתי הספר והמוסדות הרשמיים צפויים להיות סגורים היום, לרגל האירועים. הדגלים ממלאים את רמאללהאתמול נשלמו ההכנות לאירועים, עם תלייתם של דגלי פלסטין בכל רחבי רמאללה. אוטובוסים רבים צפויים להביא את ההמונים מכל קצוות הגדה, לאירועים המרכזיים ברמאללה.

מוקדם יותר אתמול נערכה הפגנת תמיכה ראשונה באבו מאזן, דווקא ברצועת עזה. מאות יצאו להבעת תמיכה במהלך הפלסטיני, וזאת למרות איומי החמאס כי הארגון לא יאפשר את קיומן של התהלוכות, בשל התנגדותו להצהרה באו"ם.ובינתיים בניו יורק, מקדם ראש הרשות הפלסטינית את האינטרס הפלסטיני באו"ם. אבו מאזן נועד לאורך היום עם שר החוץ הבריטי וויליאם הייג, נשיא צרפת ניקולא סרקוזי, מזכ"ל הליגה הערבית ושר החוץ של האמירויות. היום ייפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם סרקוזי.

אמש נודע כי ברשות הפלסטינית נערכים גם לאפשרות של וטו אמריקני בפנייה למועצת הביטחון. בכיר בפת"ח, נביל שעת', אמר הערב בראיון לרדיו האמריקני "סווא", כי אם תטיל ארצות הברית וטו על הפנייה למועצת הביטחון בבקשה להתקבל כחברה מלאה באו"ם - תבקש הרשות הפלסטינית להתקבל כמשקיפה בעצרת הכללית של האו"ם.

"לאחר מכן, נקבל החלטות מדיניות נוספות באמצעותן נוכל לשוב למועצת הביטחון כדי שוושינגטון תשנה את עמדתה", אמר שעת' בריאיון אך הבהיר כי הוא משוכנע שהפנייה הראשונה למועצת הביטחון תצלח. "אנחנו מוכנים לשוב למשא ומתן באותם התנאים עליהם הסכמנו לפני שהחלטנו לפנות למהלך הזה", אמר שעת'.