ראשי ערים לאטיאס: אפשר דיור מוזל גם לזוגות חילוניים

ראש עיריית רעננה: "רק כך, נוכל לעזור לזוגות הצעירים, לסטודנטים וצעירים שידם אינה משגת לרכוש דירה או לשכור דירה במחירים מופקעים"

משה סיני, ראש עיריית ראש-העין ונחום חופרי ראש עיריית רעננה פנו היום לשר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס בקריאה לשינוי הקריטריונים לזכאות לדיור מוזל כך שכל זוג צעיר, החל מיום נישואיו, עם ילד או שניים יהיו זכאים להטבות בדיור.

חופרי, המכהן כיו"ר ועדת החינוך בשלטון המקומי וסיני, המכהן כיו"ר ועדות התכנון האסטרטגי, ההדרכה, והחוץ בשלטון המקומי מסבירים כי כיום, הקריטריונים לדיור מוזל ובר השגה מראים עדיפות גבוהה למשפחות עם 6-7 ילדים. השניים מסבירים כי המחאה החברתית דרבנה אותם לפעול לשיוני הקריטריונים: "האם צריך להמתין עד שהזוגות הצעירים יביאו חמישה-שישה ילדים, ייכנסו למעגל העוני, ורק אז נאפשר להם לקבל דיור מוזל? זה אבסורד שאין כדוגמתו, אנו דואגים לכלל הזוגות הצעירים: גם לדתיים וגם לחילוניים".

חופרי, ציין כי "רק כך, נוכל לעזור לזוגות הצעירים, לסטודנטים וצעירים שידם אינה משגת לרכוש דירה או לשכור דירה במחירים מופקעים, בוודאי שלא כפתרון 'בשלוף' לבעיות הדיור לכלל תושבי המדינה". סיני, הדגיש כי "יושבי האוהלים אינם בעלי שישה ילדים אלא זוגות צעירים 'טריים' ועלינו לדאוג למצוקתם".

בתוך כך, נמשך המאמץ של מוביל המחאה לגייס לטובתם חברי כנסת ושרים. יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, איציק שמולי, נפגש אתמול (ב'), עם שר התשתיות הלאומיות, ד"ר עוזי לנדאו בלשכת השר בתל אביב.

השניים דנו במגוון רחב של נושאים הקשורים למחאה ובדרכים בהם ניתן לפתור את המצוקות הקשות שהעלתה על סדר היום. שמולי הודיע כי הוא תומך במאבק בו החל בימים האחרונים השר לנדאו להורדת המיסוי על הדלק.

"יש דברים שניתן לעשות כבר מחר בבוקר על מנת להקל על הציבור והורדת נטל המס על הדלק הוא אחד מהם", אמר שמולי. "לא ניתן יהיה לכבות את המחאה הזו ללא פתרונות אמיתיים. הצעד אותו שר התשתיות הלאומיות מוביל הוא נכון, יחד עם פתרונות אחרים להורדת יוקר המחייה".

מנהיגי הסטודנטים הדגישו בפני השר את עמדתם לגביי הצורך המיידי בהשקעה משמעותית בשיפור מערכת התחבורה הציבורית בישראל, על מנת לתת פתרון מקיף וכולל לתושבי מרכז הארץ והפריפריה. השר הסכים עם דברי הסטודנטים ואמר כי: "יש להשקיע בתחבורה הציבורית שהיא פתרון חברתי וסביבתי כאחד. עד שלא תהיה אלטרנטיבה אמיתית לרכב הפרטי, המס צריך להישאר נמוך".