התקפל בגלל עיני? שטייניץ יקפיא מכרז הוסטלים לניצולי שואה

למרות הכותרת האופטימית של ההודעה, נראה כי במשרד האוצר לא ממהרים להגדיר את עובדי ההוסטלים כעובדי מדינה לכל דבר ועניין

אחרי שלוש שנים של מאבק ומספר ימים של שביתות והפגנות, עובדי ההוסטלים לניצולי השואה רושמים היום (ד') הישג חשוב. שר האוצר, יובל שטייניץ, הנחה את גורמי המקצוע במשרדו לפעול להקפאת פרסום המכרז שנועד להעביר את תפעול ההוסטלים מקבלן אחד לקבלן אחר.

למרות הכותרת האופטימית של ההודעה, נראה כי במשרד האוצר לא ממהרים להגדיר את עובדי ההוסטלים כעובדי מדינה לכל דבר ועניין, כפי שהם דורשים. וכך לשון ההודעה: "השר הנחה את גורמי המקצוע לפעול באופן מיידי יחד עם כל הגורמים הנוגעים בדבר לגבש מודל להמשך הפעלת ההוסטלים תוך הבטחת איכות החיים ורמת הטיפול בניצולי השואה, ושמירה על הגמישות הנדרשת למערכת הבריאות בטווח הארוך בהתאם למדיניות הממשלה".

על פי הערכות, האוצר יבקש לקלוט את העובדים כעובדים ארעיים לתקופה קצובה, וזאת בהתאם לעמדה העקבית שהשמיע המשרד באשר להיותם של ההוסטלים "פרויקט זמני" - רמז לגילם המאוחר של הניצולים. יצוין כי במשרד האוצר מבהירים כי המכרז האחרון שפרסם משרד הבריאות בעניין ההוסטלים גובש ללא שיתוף משרד האוצר.

על פי הערכות, במשרד הבריאות צפויים להגיב בזעם על הדברים, שכן העברת שירותי בריאות וסיעוד למיקור חוץ נעשתה בעבר ונעשית גם היום על פי תכתיבים של האוצר. במקביל לשביתת העובדים בשלושת ההוסטלים, שהועברו לניהול על ידי גוף חיצוני מאז שנת 2009, החלה אתמול ההסתדרות לנקוט בשביתות סולידריות - שביתות שבהן קבוצת עובדים אחת שובתת למען קבוצה אחרת. אתמול שבתו למשך שעתיים העובדים במכוני הרנטגן של בתי החולים הממשלתיים, ואילו היום שובשה העבודה בכל בתי החולים הפסיכיאטריים, בעקבות אספות הסברה שערכה שם ההסתדרות.

יצוין כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע לפני כחודש וחצי במהלך ישיבת ממשלה, כי יש לשקול להחזיר את האחריות על ההוסטלים לידי המדינה.