הפחתת הקישוריות לא תעזור בכיס

הצרכנים ייהנו משיפור זעום בהוצאות התקשורת, ובכל זאת יש לברך על ההפחתה

לשורת ההמלצות בנושא הפחתת תעריפי הקישוריות בשיחות הנכנסות לבזק, צריך להוסיף סעיף קטן שקורא להשוות את תעריפי הקישוריות בין הנייח לנייד או לבטלם כליל.

ממילא ההשפעה של ההפחתה בתעריפי הקישוריות בסלולר, כמו גם בנייח, מוגבלת בשל המעבר לחבילות של דקות שיחה, ואין כמעט לקוחות שלא נמצאים בתוכניות האלה. לכן אין הרבה משמעות להפחתה מבחינה צרכנית.

בשל הטרחה שבהתחשבנות של אגורה או חצי אגורה שווה לשקול האם כדאי להתעסק בזה, ולכן המהלך היותר חשוב הוא לחשוב כיצד ממשיכים להפחית את תעריפי הקישוריות בסלולר ומשווים אותם לנייח או שמבטלים אותם בכלל.

ההפחתה בתעריפי הקישוריות בסלולר גרמה לאובדן הכנסות משמעותי לחברות הסלולריות, אבל בניגוד להנחה בציבור, היא השפיעה מעט יחסית על התעריפים הסלולריים. מה שגרם להפחתת המחירים בסלולר היה ביטול קנסות היציאה, שהוביל להתגברות התחרות ולמאמצי שימור של החברות שניסו למנוע נטישה של לקוחות.

בכל מקרה, סביר להניח כי הצרכנים ייהנו משיפור זעום בהוצאה על תקשורת בגלל ההפחתה הצפויה, אבל בכל מקרה יש לברך עליה. קישוריות היא תשלום כפוי שללקוח אין ברירה אלא לשלם אם הוא רוצה להתקשר לרשת כלשהי, ולכן כנקודת מוצא מוטב שהיא לא תהיה בכלל או נמוכה מאד.

4.2 אגורות לדקה לכניסה לרשת בזק הן לא הרבה כסף בהשוואה לתעריפי הקישוריות שהיו נהוגים בסלולר (25 אגורות לפני ההורדה או 7.2 אגורות עכשיו), אבל גם אותם יש להוריד, וטוב שוועדת חייק ממליצה על כך.