טוויטר רוכשת את חברת Julpan של היזם הישראלי אורי אלון

Julpan מפתחת מנוע חיפוש חברתי ■ עבור אלון, בן ה-31, מדובר באקזיט השני בתוך 5 שנים לאחר שמכר חברה קודמת לגוגל

בגיל 31 בלבד, הישראלי לשעבר אורי אלון רושם אקזיט שני תוך חמש שנים: חברת Julpan, המפתחת מנוע חיפוש חברתי, שהקים אלון לפני כשנה, הודיעה אמש (ד') כי היא נמכרת לחברת טוויטר.

במסגרת העסקה, שהיקפה לא ידוע, אלון ימונה למנהל הנדסה בטוויטר ו-12 עובדי Julpan יהפכו לעובדי טוויטר. פעילות החברה תמשיך ממשרדי Julpan בניו יורק, שיהיו הראשונים של טוויטר מחוץ למטה החברה.

הרעיון של Julpan הוא לאפשר לנתח מידע שמגיע מרשתות חברתיות כמו טוויטר ופייסבוק ולהציע יכולות חיפוש וגילוי טובות יותר. יכולות חיפוש אלה מתבססות על נתונים בזמן אמת (בעיקר מציוצים בטוויטר), לצד ניתוח העדפות אישיות ומיקום גיאוגרפי.

כאמור, עבור אלון זהו האקזיט השני בתוך חמש שנים, לאחר שב-2006 מכר אלגוריתם חיפוש, שפיתח במסגרת הדוקטורט שלו באוניברסיטת ניו סאות' וויילס באוסטרליה, בשם אוריון (Orion, שילוב אותיות של שמו המלא) לחברת גוגל ובכך הפך בעצמו לעובד של ענקית החיפוש וסייע לה להטמיע את האלגוריתם במנוע החיפוש שלה. גוגל הצליחה בזמנו להשיג את מיקרוסופט ויאהו, שניסו גם הן לרכוש את אוריון של אלון. באפריל 2010 החליט אלון לעזוב את גוגל בכדי להקים את Julpan.

במכתב שהעלה לאתר הבית של Julpan כתב אלון כי "עם למעלה מ-230 מיליון ציוצים ביום בכל נושא אפשרי, טוויטר נותנת לנו הזדמנות לקרב אנשים למה שיותר רלבנטי ומשמעותי עבורם. אנחנו מצפים לשילוב הכוחות עם צוות המפתחים של טוויטר כדי לחפש ולמצוא דרכים להטמיע ולחזק את החדשנות של Julpan". רכישת Julpan תאפשר לטוויטר להציע תוכן רלבנטי יותר למשתמשים שלה ואף לשפר את יכולות החיפוש של שירות המיקרו-בלוגינג.

נושא החיפוש החברתי מבוסס זמן אמת הוא אחד התחומים החמים לאחרונה. זאת, לאור העובדה כי יותר ויותר מידע משותף ומפורסם על-ידי גולשים ברחבי האינטרנט דרך שירותים חברתיים כמו פייסבוק, טוויטר, לינקדאין, גוגל פלוס, בלוגים ועוד. הניסיונות של חברות אלה לעשות סדר בפוסטים ובציוצים לא תמיד מניב תוצאות טובות.

מנועי החיפוש הקיימים בפייסבוק ובטוויטר יחסית פשוטים. גוגל שילבה בעבר תוצאות בזמן אמת מציוצים בטוויטר אך מוקדם יותר השנה הפסיקה את שיתוף הפעולה, בטענה כי הסתיים ההסכם עם טוויטר. בינתיים השיקה גוגל רשת חברתית משלה, בין היתר, כדי שתוכל לנתח ולהניב תוצאות של מידע חברתי ששמור אצלה מתוך גוגל פלוס.