שת"פ ראשון: "ישראל היום" הדפיס בבית הדפוס של "מעריב"

מדובר בשיתוף-פעולה ראשון בין שלדון אדלסון, בעלי "ישראל היום" לנוחי דנקנר, בעלי "מעריב", אך לא מן הנמנע כי שיתוף-הפעולה בין מערכות העיתונים יתחזק בעתיד

סימן לבאות? "ישראל היום" הדפיסה לראשונה עיתונים בבית הדפוס של "מעריב". מדובר בשיתוף-פעולה ראשון בין המיליארדר שלדון אדלסון לבין הטייקון הישראלי נוחי דנקנר, ששולט ב"מעריב" באמצעות קבוצת אי.די.בי שהוא עומד בראשה.

בימים האחרונים החלה מערכת הדפוס של "מעריב" להדפיס חלקים ממוסף השבת של "ישראל היום".

לדברי גורמים המעורים בעניין, ההחלטה על ההדפסה בבית "מעריב" הגיעה לאחר שנוצר צורך בהדפסה יותר המונית מהרגילה, בשל הלחץ בבית הדפוס של "הארץ"-"דה מרקר" וכן בשל הרצון לעמוד בזמנים הלחוצים של החג הקרב.

יחד עם זאת, אם יתברר כי הניסיון מוצלח, אין מניעה ששיתוף-הפעולה בין מערכות העיתונים יתחזק בעתיד. שיתוף-פעולה שכזה בין העיתונים יהווה מכה קשה לעיתון מבית שוקן, אשר מכניס מהדפסת "ישראל היום" והפצתו עשרות מיליוני שקלים בשנה.

גורם בכיר בענף התקשורת אמר ל"גלובס" כי "לא מן הנמנע כי דנקנר ידחוף להמשך שיתוף-פעולה עם אדלסון כחלק ממאבקו בעמוס שוקן וגיא רולניק".

בחודש מארס השנה התנהלו מגעים בין "מעריב, אז בבעלותו של זקי רכיב, ל"ישראל היום" על מכירת בית הדפוס של "מעריב" לאדלסון, כחלק מהניסיונות להזרים כסף ל"מעריב" במטרה לחלצו ממצוקתו הכלכלית.

ב"ישראל היום" אישרו כי "חלק מהמוסף הודפס בבית הדפוס של 'מעריב', מאחר שהיה צורך לתת מענה מהיר למוסף גדול יותר".