ארה"ב: האינדיקטורים המובילים מתחת לצפי - עלו ב-0.3%

(עדכון) - מדד FHFA למחירי הנדל"ן ליולי עלו ב-0.8% - לעומת צפי לעלייה של 0.9% ■ התביעות השבועיות לדמי אבטלה הסתכמו ב-423 אלף - לעומת צפי ל-419 אלף

בזירת המאקרו בארה"ב, פורסמו היום (ה') התביעות הראשוניות לדמי אבטלה לשבוע שהסתיים ב-17 בספטמבר, שהסתכמו ב-423 אלף ברמת שבועית, לעומת 432 אלף תביעות בשבוע החולף. נציין כי הצפי בשוק היה למספר תביעות נמוך יותר, ברמה של 419 אלף תביעות שבועיות.

נתון זה תורם לתחושה כי שוק העבודה בארה"ב ממשיך לקרטע, לאחר דוח התעסוקה שפורסם בחודש אוגוסט, שהצביע על אפס מצרות שנוצרו בארה"ב בחודש החולף. גם רמת האבטלה בארה"ב נמצאת בשיא של כ-21 שנה, ברמה של 9.1%.

בתוך כך, ממוצע התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בארבעת השבועות האחרונים - נתון מהימן יותר באשר לשוק התעסוקה האמריקני, עלה ל-421 אלף תביעות - הרמה הגבוהה ביותר מזה חודשיים.

"שוק התעסוקה היה יחסית חלש והאבטלה המשיכה לעלות", אומר קונראד דה-קוואדרוס (Conrad DeQuadros), אנליסט ב-RDQ. "יש לקוות שבהמשך נתוני התעסוקה ישתפרו כדי שרף האבטלה יירד מעט לרמות שהיינו רוצים".

כמו כן, פורסמו התביעות המתמשכות לדמי אבטלה לשבוע שהסתיים ב-10 לספטמבר. המספר ירד ל-3.73 מיליון תביעות, לעומת 3.758 מיליון תביעות, בשבוע החולף.

האינידיקטורים המובילים - מתחת לצפי

לאחר מכן, חצי שעה אחרי פתיחת המסחר בוול סטריט, פורסם מדד האינדיקטורים המובילים לחודש אוגוסט שעלו ב-0.3%, מתחת לצפי לעלייה של 0.5% ובהשוואה לעלייה של 0.1% בחודש יולי.

על פי המדד כלכלת ארה"ב צפוייה להמשיך לחוות "צמיחה חלשה מתמשכת" במהלך הסתיו והחורף.

"הסיכון להמשך החולשה בכלכלה ובאמון המשקיעים הולך וגדל, וצפוי להשפיע ולהוביל להאטה בפעילות במגזר העסקי", אמר קן גולדשטיין (Ken Goldstein), כלכלן בחברת המחקר שמפרסמת את המדד. "הכלכלה בארה"ב מתקרבת למשבר עמוק פוטנציאלי, כאשר הסיכון להתרחשותו של משבר כזה היא בערך 50-50".

באותו הזמן פורסם גם מדד FHFA למחירי הנדל"ן בארה"ב לחודש יולי, שעלה ב-0.8% בחודש יולי, מעט מתחת לציפיות בשוק - שציפו לעלייה של 0.9%.