דפני ליף מכוונת לבנימין נתניהו: "אם אינך מסוגל להציע פתרונות לאזרחי ישראל - לך הביתה לקיסריה"

יוזמי המחאה התכנסו עם מאות נוספים בקונגרס החברתי הראשון בת"א ■ ליף: "גם בימים בהם עתידה המדיני של מדינת ישראל עומד על הכף - הנושאים החברתיים בוערים לא פחות" ■ חיים יבין: "בין אם מדובר במהפך ובין אם מדובר במהפכה, היא לא יכולה לצאת לדרך בלי תקשורת"

בקונגרס החברתי הראשון המתכנס היום (ו') ביפו, בהשראת מחאת האוהלים ובהשתתפות מאות אזרחים, אמרה דפני ליף, מיוזמי המחאה: "גם בימים בהם עתידה המדיני של מדינת ישראל עומד על הכף - הנושאים החברתיים בוערים לא פחות. בין אם זה עובדי הרכבת הקורסים תחת הנטל, בין אם זה מחוסרי הדיור המתגוררים באוהלים, בין אם אלו ניצולי השואה המוזנחים ובין אם אלו עשרות אלפי אזרחים בדואים בנגב שנשללת מהם הזכות לקורת גג - החברה בישראל קורסת. אם ביבי לא יתעורר עכשיו, שום פתרון מדיני לא יעזור לחברה שסועה מבפנים, שהתפוררה תחת ממשלתו. היום אני אומרת לראש הממשלה: אם אינך מסוגל לתת לאזרחי ישראל את שמגיע להם - קום, קח את רגליך ולך הביתה לקיסריה".

הקונגרס מתקיים החל משעות הבוקר במכללה האקדמית תל אביב-יפו בהשתתפות חיים יבין, אילנה דיין, צ'רלי ביטון, דפני ליף, סתיו שפיר, רגב קונטס, איתי אנגל, מודי בר-און ואחרים.

בפנאל על תקשורת וטייקונים אמר חיים יבין: "בין אם מדובר במהפך ובין אם מדובר במהפכה, היא לא יכולה לצאת לדרך בלי תקשורת ומכאן חשיבותו של הפאנל ללבן את הקשר בין הציבור של היום לבין התקשורת של מחר".

מירב מיכאלי, שדיברה בפאנל על כלכלה ומגדר אמרה: "חלק מהחשיבות של המחאה העצומה היא שהציבור מתחיל ללמוד את התכנים ואת המנגנון שמנהל לה ולו את החיים ולחשוב על דרכים להשפיע עליהם. לעבור מפסיביות לאקטיביות בניהול חיינו כאזרחיות ואזרחים".