ביו-לייט רוכשת 21% ממניות מיקרומדיק תמורת מזטיק

מיקרומדיק תנסה לגייס לפחות 6 מ' ש' ■ עם השלמת העסקה ימונה מנכ"ל טבע לשעבר ליו"ר הדירקטוריון ■ מנכ"ל מיקרומדיק: "כניסתו של בעל שליטה תסייע בקידום החברה ומיצובה"

בעל שליטה חדש למיקרומדיק : החברה הודיעה היום (א') כי היא תקצה 21% ממניותיה (כ-4 מיליון מניות) לחברת ביו לייט בתמורה להעברת 100% מחברת מזיטק. כמו כן, מקצה מדיומדיק על מעל למיליון אופציות לא רשומות הניתנות למימוש תוך 5 שנים, אשר מהוות כ-6% נוספים מהחברה.

כאמור, בתמורה למניות, בעלי מניות זטיק, המפתחת שיטה ייחודית לזיהוי תאים סרטניים באמצעות צביעה, יעבירו למיקרומדיק את מלוא אחזקותיהם בחברה. עם השלמת העסקה יתמנה מנכ"ל טבע לשעבר, ישראל מקוב, ליו"ר הדירקטוריון.

כמו כן, עולה מהודעת החברה כי מיקרומדיק תנסה לגייס 6 מיליון שקל. ביו-לייט הודיעה כי בכוונתה להגיש בקשה לרכישת מניות בהיקף של 4 מיליון שקל לפחות.

"כניסתו של בעל שליטה למיקרומדיק תסייע בקידום החברה ומיצובה בזירה בה היא פועלת", אמרה אורנה פולק, מנכ"ל מיקרומדיק. "היכולת שלנו למנף את הטכנולוגיה של זטיק על בסיס המומחיות הקיימת, תתרום ליצירת סינרגיה ושיתופי ידע מיטביים בין הפעילויות, שיחד יהוו שלם הגדול מסך חלקיו".

מנכ"ל ביו-לייט, סוזנה נחום-זילברברג, הוסיפה כי "תחום הדיאגנוסטיקה הסרטנית הינו תחום מתפתח אשר מכוון ליצירת מענה לצרכים קיימים וגדלים. אנו רואים בתחום זה פוטנציאל גדול ליצירת ערך באמצעות אסטרטגיית האשכולות המכוונת ליצירת ערך המבוסס על שיתוף בידע בין חברות המטפלות במצב רפואי מוגדר מכיוונים שונים. הסכם זה הוא ראשון בשורה של מהלכים עסקיים אשר מטרתם היא יצירת ערך לבעלי המניות בחברה".

נזכיר כי מזטיק היא חברת בת של ביו-לייט. החברה פיתחה את טכנולוגייה ה-CellDetect אשר מאפשרת צביעה מבדלת לאבחון וזיהוי של תאים סרטניים. הטכנולוגיה מאפשרת צביעה מבדלת יחד עם אבחון מורפולוגי, מפשטת את תהליך הזיהוי והופכת אותו למדויק ואמין יותר.