אטיאס נזכר בדירה הראשונה: "עובדים קשה ומתפללים"

"חבר שלימים נהיה קבלן מצליח הציע מחיר אטרקטיבי ותשלומים נוחים", נזכר השר אטיאס בדירה שעלתה לו 143 אלף דולר

הרכישה

אריאל אטיאס לא חיפש דירה ברצינות, אך אז פנה אליו חבר ותיק בהצעה שקשה היה לסרב לה. "האמת, שבאותה התקופה לא היה לי הביטחון הדרוש מבחינה כלכלית להחזר החודשי שנדרש לתשלומי המשכנתא. אותו חבר ילדות, שלימים נהפך לקבלן מצליח, הציע לי מחיר אטרקטיבי וותשלומים מאוד נוחים, שבעצם היו בגובה שכר הדירה ששילמתי אז. רעייתי דחפה אותי ורכשנו את הדירה על הנייר, לפני תחילת הבנייה". לדבריו, זו היתה תקופה "מאד מרגשת" והזוג הצעיר היה מסייר "בכל הזדמנות באתר הבנייה". אך את ההתרגשות ליוו גם חששות, הנובעים מהסיכון בקניית דירה "על הנייר".

הדירה

"בהחלט התפשרתי", מודה שר השיכון. "רציתי לרכוש דירה במרכז בני ברק, אולם לא עמדתי במחירים ורכשתי דירת 3 חדרים חדשה מקבלן בשטח 85 מ"ר בשכונת פרדס כץ בבני ברק. המחיר היה נמוך בעשרות אחוזים מהמחיר במרכז בני ברק".

המימון

מחיר הדירה היה 143 אלף דולר והזוג נדרש למשכנתא בגובה 70% כדי לרכוש אותה, היתר הגיע מההורים (20%) ומהון עצמי (10%). "מצד אחד, הרגשנו סיפוק עצום, ומצד שני היו חששות ממשכנתא גבוהה והחזר חודשי", נזכר אטיאס - אז בן 27, נשוי עם שלושה ילדים. להערכתו, לו היה היום בן 27 וצריך לרכוש את אותה דירה, היה עליו ליטול הלוואה נוספת.

היום

"בסופו של דבר, כשנכנסים לבית חדש, הכל מתגמד. והחובות? לא נורא. עובדים קשה, מתפללים, משלמים ונהנים".