אפליקציות בדבש: עוד כמה עזרים מקוריים לשנה החדשה

לקראת החגים הבאים עלינו לטובה, "גלובס" מציע מגוון אפליקציות שיעשו לכם את החיים קלים יותר ■ תקיעה בשופר דרך האייפון, מצוות התשליך באנדרואיד, שליחת כרטיסי ברכה בסמארטפון, ואפילו ביקור סלולרי בכותל

סטיב ג'ובס טרם חשף בפנינו את האייפון שישטוף את הכלים מארוחת החג וגוגל עדיין לא רכשה את הפטנט שיגרום למכשיר האנדרואיד שלכם להגיש קינוח לאורחים. עד שזה יקרה, הסמארטפונים שלכם יכולים לעזור לכם בעוד כמה עניינים הנוגעים למנהגי החג:

שופר מגע

פיצ'ר ייחודי "וקסום" שאפילו סטיב ג'ובס לא ידע שאפשר לעשות עם האייפון שלו - לפתוח את שערי השמיים. לא מדובר על שדרוג שיגיע עם האייפון 5, אלא על אפליקציות שופר מקצועיות הכוללות את סוגי התקיעה השונים בקרן הצבי, כמיטב המסורת היהודית. Shofar Hero (גיבור שופר) לאייפון לא מזכירה במאומה את סדרת משחקי גיטר-הירו המפורסמים, אך היא כן תשמיע עבורכם תקיעות שופר שונות בהתאם ללוח הזמנים של החג: תקיעה, תרועה, שברים ותקיעה גדולה.

מחיר: דולר באפסטור.

אפליקציית שופר נוספת ומומלצת למכשירי האייפון היא iShofar. גם זו תאפשר לכם לשמוע את התקיעות השונות לכבוד ראש השנה, אך להבדיל מהאפליקציות האחרות iShofarתומכת בחיישני התנועה של האייפון כך שבזויות מסוימות השופר יישמע אחרת.

ishofar_iphone
 ishofar_iphone

מחיר: דולר באפסטור.

משתמשי האנדרואיד לא נשארים מקופחים, וגם להם יש אפליקציית שופר ייעודית בשם Mighty Shofar שכוללת לא רק את סוגי התקיעות לראש השנה, אלא גם 3 סוגי שופרים שונים.

מחיר: 2 דולרים באנדרואיד מרקט ובאפסטור .

תשליך אונליין

ואם כבר עסקנו במצוות תקיעת השופר בראש השנה, תראו מה שקצת יצירתיות עושה מהאייפון שלכם: במידה ואתם רוצים לקיים גם את מצוות התשליך בה מושלכים, כביכול, כל חטאינו למקור מים גדול (ים או נהר), אך אין בקרבתכם מקור מים שכזה - iTashlich היא אפליקציית האייפון בשבילכם.

itashlich_iphone
 itashlich_iphone

באמצעות מענה על מספר שאלות שבהן תתוודו על חטאיכם תוכלו "להשליך" אותם אל תוך הים ולהתחיל את השנה החדשה ברגל ימין. בנוסף, iTashlich כוללת בתוכה פסוקים ותפילות שונות הקשורות למצווה הזו ולראש השנה.

מחיר: חינם באפסטור.

ברכה חכמה

'ברכות Yapp' היא אופציה נוספת לשליחת כרטיסי ברכה באמצעות מכשירי האייפון שלכם, ובדומה לאפליקציה הקודמת - גם Yapp תציע לכם מגוון תבניות, עיצובי טקסט ובנוסף גם צילום וידיאו של עד 20 שניות בכדי ליצור ברכה אישית ומקורית במיוחד עבור מישהו אהוב.

yapp_iphone
 yapp_iphone

מחיר: דולר באפסטור.

יעלה ויבוא

מי שתמיד הולך לאיבוד בין דפי הסידור והתפילות השונות, חייב את אפליקציית האנדרואיד Smart Siddur (סידור חכם). מעבר לתפילות היומיות (שחרית, מנחה וערבית) היא כוללת גם את התפילות של ראש השנה וחגים נוספים כמו פסח וסוכות.

מחיר: 3 דולר באנדרואיד מרקט.

ביקור בכותל

אם תכננתם לבקר בכותל בכדי לבקש משהו מיוחד לרגל השנה החדשה, למה שלא תעשו זאת באמצעות אפליקציה? תכירו את Kotel לאנדרואיד. אפליקציה שלא רק מסייעת לכם לנווט לכיוון הכותל המערבי, אלא גם לשלוח את הבקשה שלכם שתודפס ותיטמן בקיר עצמו.

kotel_android
 kotel_android

מחיר: חינם באנדרואיד מרקט.