מה חושב מנכ"ל פרטנר היוצא גלברד על המלצות חייק?

גלברד בראיון ל"גלובס": "ועדת חייק צריכה לתמחר את השימוש בתשתיות בזק והוט" ■ "ההמלצות מבטאות כיוון חיובי ומאפשרות, לראשונה, הרחבת התחרות בשוק התקשורת הנייחת"

יעקב גלברד, מנכ"ל פרטנר היוצא, מברך את ועדת חייק על המלצותיה כפי שנחשפו בסוף השבוע ב"גלובס", אך קורא לשר התקשורת משה כחלון לבצע תיקונים מסוימים בהמלצות. בשיחה עם "גלובס" אומר גלברד כי ההמלצות מבטאות כיוון חיובי ומאפשרות, לראשונה, הרחבת התחרות בשוק התקשורת הנייחת.

לדברי גלברד, חבל שהוועדה לא הגישה תמחור מפורט לשימוש בתשתיות בזק והוט. לדבריו, המודל הנכון לתמחור עלויות חברות התשתית הוא על בסיס עלויות (קוסט פלוס) ולא על בסיס מחירי שוק ריטייל מינוס, משום שהשוק מתבסס על חבילות שכוללות מספר שירותים במחיר קבוע ולכן קשה לתמחר במודל של ריטייל מינוס. גלברד סבור כי עדיף לחכות לתמחור עלויות מדויק כפי שנעשה בשוק הסלולרי בקביעת תעריפי הקישוריות.

לגבי ביטול ההפרדה המבנית בבזק ובהוט, אמר גלברד שהוא ישמח אם כחלון יתקן את ההמלצה הזו ויאפשר ביטול ההפרדה עד שיוברר שבזק והוט מסכימות למכור שירותי תשתית במחירים סיטונאיים כדי לאפשר תחרות בהן. "ביטול ההפרדה המבנית ללא וידוא שהשוק הסיטונאי עובד, הוא שגיאה", אמר. ביחס לסוגיית פתיחת הקנים של בזק והוט (Ducts - גובים) אמר גלברד שזו המלצה חשובה מאין כמוה משום שהיא תאפשר למתחרים להשביח את המוצר שלהם ולהניח סיבים אופטיים דרך הקנים. לדבריו, "מהלך פתיחת התשתיות בצורה מלאה הוא חשוב, מועיל מאד והוא יוזיל שירותים".

לעניין מיזם התקשורת של חברת החשמל, אמר גלברד שהוא מאמין שזהו מיזם חשוב מאד שייצור תחרות בשוק התשתיות. "המיזם חיוני משום שהוא לא ימכור שירותי תקשורת אלא רק שירותי תשתית, ואני מאמין שהוא יהיה כלכלי למי שייבחר".