שת"פ בין דואר ישראל ובנק ירושלים: פיקדונות ללקוחות הדואר

בשביל בנק ירושלים מדובר בצמיחה נרחבת וחשובה בתחום הבנקאות הקמעונאית ■ יו"ר הדואר: "שיתוף הפעולה מציב את בנק הדואר בשדרה אחת עם הבנקים המסחריים"

בנק ירושלים, בניהול אורי פז, ודואר ישראל, בראשות היו"ר ששי שילה, משיקים שיתוף פעולה משמעותי ביניהם. במסגרת זו בנק הדואר יאפשר ללקוחותיו בעלי חשבונות עו"ש אצלו להפקיד כסף בפיקדונות של בנק מסחרי, בעוד שמבחינת הבנק השביעי בגודלו במערכת מדובר בצמיחה נרחבת וחשובה בתחום הבנקאות הקמעונאית והגדלת בסיס לקוחותיו באמצעות פלטפורמת קשר עם הלקוח גדולה בהרבה מזו שבבעלותו.

במסגרת שיתוף הפעולה בין הצדדים, כ-350 אלף לקוחות בנק הדואר יוכלו לפתוח פיקדונות ותוכניות חיסכון בבנק ירושלים מתוך סניפי בנק הדואר. מנכ"ל דואר ישראל הוא חיים אלמוזנינו ומנכ"ל בנק הדואר הוא יואל נוה. לדואר ישראל כ-700 סניפים בפרישה ארצית רחבה, שתחזק משמעותית את יכולות בנק ירושלים הקטן להגיע ללקוחות קמעונאיים. נציין כי לבנק ירושלים 16 סניפים בלבד.

הצדדים מפרטים כי "בעלי חשבון בבנק הדואר יוכלו לבצע הפקדות לפיקדונות וחסכונות בהפקדה חד פעמית או על ידי הוראת קבע להפקדה חודשית קבועה מחשבונם בבנק הדואר. אין צורך בחשבון עו"ש בבנק ירושלים על מנת ליהנות מהפיקדונות. לקוחות בנק הדואר שיבקשו לפתוח תוכנית חיסכון, יעשו זאת בסניף הדואר, שם יפתחו עבורם את חשבון החיסכון בבנק ירושלים, שיהיה ללא חיובי עמלות וללא דמי ניהול".

לדברי יו"ר הדואר שילה "שיתוף הפעולה עם בנק ירושלים מציב את בנק הדואר בשדרה אחת עם הבנקים המסחריים וכי מוצר זה של תוכניות חיסכון, שלא היה קיים עד היום בבנק הדואר, מרחיב את מגוון המוצרים שמספק הבנק ללקוחותיו".

מנכ"ל בנק ירושלים פז אמר כי "שיתוף הפעולה עם בנק הדואר מהווה פריצת דרך בפעילות הקמעונאית של בנק ירושלים וצעד חשוב בדרך להפיכתו לבנק קמעונאי מלא, בפריסה ארצית".

לדוחות בנק הדואר מאופיינים במידה רבה באוכלוסיות חלשות יחסית. למרות שמו, בנק הדואר אינו בנק "אמיתי" משום שאינו רשאי לתת ללקוחותיו אשראי, לשלם להם ריבית (בפקדונות) או לאפשר להיכנס ליתרת חובה (אוברדרפט) בחשבון. זה זמן שמתנהל מהלך, שעודנו נמשך, להפוך את בנק הדואר לבנק לכל עניין ודבר. ואולם בינתיים השת"פ עם בנק ירושלים מאפשר לדואר לסגור את הפינה האמורה, שמהווה עוד נדבך בהרחבת השירותים הפיננסים שהחברה הממשלתית מציעה לציבור.