מטהקפה מפטרת 10 עובדים וסוגרת את המרכז בישראל

בחברה מועסקים כיום 60 עובדים, מתוכם 20 בישראל ■ החברה צפויה לגייס עובדים חדשים בארה"ב ולהגדיל את מצבת כוח האדם בכ-30%

מטהקפה הישראלית מפטרת חצי מהעובדים בישראל וסוגרת את מרכז הפיתוח המקומי, במסגרת הקרב המאבק שנראה אבוד מול יו-טיוב.

מטהקפה, חברה לשיתוף סרטי וידאו, פרסה היום הודעה קצרה ולקונית לפיה יותר מעשרה עובדים בישראל צפויים לעבור למרכז המו"פ החדש של החברה, בסן פרנסיסקו.

בחברה מועסקים כיום 60 עובדים, מתוכם 20 בישראל. החברה צפויה לגייס עובדים חדשים בארה"ב ולהגדיל את מצבת כוח האדם בכ-30%.

מטהקפה, שהייתה הבטחה גדולה, גייסה מאז הקמתה בשנת 2004 כ-55 מיליון דולר מקרנות ההון סיכון דאג ונצ'רס, בנצ'מרק ואקסל פרטנרס.

החברה הוקמה בידי קבוצת יזמים שכללה את אייל הרצוג, עופר אדלר, עמי אברהמי ואריק צ'רניאק. כל המייסדים עזבו את החברה וכיום מנהל אותה האמריקני אריק הצ'נבורג.

מטהקפה אמנם הקדימה במעט את יו-טיוב בשוק, אך האחרונה הפכה לאתר המועדף על גולשים בתחום שיתוף וצפייה בווידיאו. הזינוק של יו-טיוב, שנרכשה על-ידי גוגל תמורת 1.65 מיליארד דולר ב-2006, גרם למטהקפה להיאבק על מקומה.

ההחלטה לרכז את פעילות הפיתוח של החברה בארצות-הברית נובעת מהרצון לקרב את מרכז הפיתוח לשותפים האסטרטגים של החברה.המעבר לארצות הברית יהיה הדרגתי ויובל על-ידי ההנהלה בישראל. באתר מטהקפה מבקרים מדי חודש יותר מ-50 מיליון מבקרים.

בשנה האחרונה סבלה מטהקפה מירידה בתנועת הגולשים לאתר והתקשתה להיכנס לשווקים מערביים. גורמים בתעשייה העריכו שהחברה פעילה בעיקר בפקיסטן, מצרים ואיחוד האמירויות.