פייסבוק לחוצה: "תסמכו עלינו, נתקן את המעקב אחר הגולשים"

ממצאיו של ניק קוברילוביץ', הבלוגר שחשף אתמול את ליקוי המעקב של הרשת החברתית אחר הגולשים, הביא את פייסבוק ליצור איתו קשר ישיר ולהתחייב לתקן את הבעיה

מה שכמה מיילים שנשלחו ופניות בצורה דיסקרטית לא עשו, הצליח לעשות פוסט פומבי אחד בבלוג. רק אתמול (ב') חשף ניק קוברילוביץ' בבלוג שלו כי פייסבוק עוקבת אחר הגולשים שלה, ולאתרים אליהם הם גולשים, גם לאחר שהם מבצעים ניתוק מהרשת החברתית - והתגובה מפייסבוק לא איחרה לבוא.

בראיון שהעניק קוברילוביץ' לאתר Smarthouse הוא סיפר כי מספר שעות לאחר שהחשיפה שלו התפרסמה בכל מקום אפשרי ברשת, יצרו איתו קשר מהנדסים בפייסבוק ושוחחו איתו במשך 40 דקות בטלפון.

במהלך שיחת הטלפון בין הצדדים הבהירה פייסבוק כי היא אכן מקבלת מידע על פעילות הגלישה של הגולשים שלה, גם כשאלה מתנתקים מפייסבוק, אך זה ככל הנראה כתוצאה משליחת המידע הזה מאתרים חיצוניים שעושים שימוש בכפתורים השונים של פייסבוק ('לייק', Share וכדומה) וכן באמצעי הזיהוי של פייסבוק לאתרים חיצוניים, פייסבוק קונקט (Facebook Connect).

פייסבוק ביקשה להבהיר לגולשים כי הם יכולים לסמוך עליה, וכי היא תוציא עדכון ל-3 "עוגיות מעקב" (Cookies) שסומנו כבעייתיות ב-24 השעות הקרובות.

"וול סטריט ג'ורנל" מפרסם את תגובתם של בכירים בפייסבוק, שאומרים כי "שום מידע שנמסר מאתרים חיצוניים על גולשים אינו משמש אותנו לכוון מודעות פרסום".

אחד המנדסים הבכירים בפייסבוק מסר ל"וול סטריט ג'ורנל" כי המידע הזה משמש לעזרת והגנת הגולשים מפני מודעות ספאם והונאות באתרים זדוניים וכן מאפשר לגולשים להמשיך ולגלוש באתרים רבים מבלי המחויבות להזדהות בכל פעם מחדש.

על-פי ההסבר של "וול סטריט ג'ורנל", ברגע שביצעתם פעם אחת התחברות לפייסבוק או ביקרתם פעם אחת בעמוד הראשי של פייסבוק (Facebook.com), האתר שותל בדפדפן שלכם עוגיות מעקב שחלקן נשמרות בו גם לאחר שמבצעים ניתוק (Log Off) מפייסבוק.

כך, ברגע שתגיעו לאתרים אחרים שבהם מוטמעים הכפתורים השונים של פייסבוק, אותן "עוגיות מעקב" שולחות את מידע הגלישה שלכם לשרתים של פייסבוק, וכך למעשה פייסבוק יודעת באילו אתרים אתם גולשים.