פייסבוק משיקה אפליקציה לאייפד; התוצאה לא מרשימה

בלוג הטכנולוגיה Mashable: אחרי חודשים ארוכים של המתנה, אפליקציית האייפד של פייסבוק תוכרז ב-4 באוקטובר במסגרת האירוע בו צפוי להיות מושק האייפון 5 של אפל

אחרי חודשים ארוכים של המתנה, נראה שאפליקציית האייפד של פייסבוק מוכנה להשקה ותוכרז ב-4 באוקטובר במסגרת האירוע בו צפוי להיות מושק האייפון 5 של אפל - כך מדווח בלוג הטכנולוגיה Mashable.

במשך תקופה ארוכה מתפרסמים דיווחים שונים על אפליקציית האייפד של פייסבוק ובאחרונה אף עלתה האפשרות כי מייסד ומנכ"ל הרשת החברתית, מארק צוקרברג, יציג אותה בכנס המפתחים של החברה שנערך ביום חמישי בשבוע שעבר. עם זאת, ב-Mashable מציינים כי בסופו של דבר הוחלט שלא להשיק את האפליקציה באותו אירוע וזאת בכדי לא לגנוב את אור הזרקורים מהשקת הטיימליין החדש, שמשנה את האופן בו מעוצב ומנוהל הפרופיל האישי של המשתמש בפייסבוק, וכן את הרחבת יכולות השיתוף ברשת החברתית.

פייסבוק השיקה את האפליקציות הסלולריות שלה מזה זמן, אך בטאבלט של אפל היא לא נגעה. מי שהשתמש באייפד נאלץ להוריד את אפליקציית האייפון ולהגדיל אותה למסך מלא של האייפד, אך הדבר גרר מריחה של טקסט ותמונות שהפכו למפוקסלות למדי. במקביל, הושקו אפליקציות צד שלישי שמאפשרות להתממשק לחשבון הפייסבוק ויצרו תחליפים משכנעים יחסית לאפליקציה הרשמית, כשאחת הבולטות והמוצלחות שבהן היא MyPad.

לפי תמונות המסך שפורסמו ב-Mashable, נראה שהעיצוב של אפליקציית האייפד לא מחדש יותר מדי לעומת אפליקציית האייפון או האנדרואיד ואף די מזכיר את זה של MyPad. עמוד החדשות המרכזי (News Feed) נראה דומה לזה שבאייפון וכך גם הפרופיל האישי. עם זאת, אפליקציית האייפד מאפשרת נגישות גבוהה יותר לתפריטים השונים שמופיעים בצד המסך הראשי, כמו גם סרגל עליון שמציג בקשות חברות, התראות ועוד. באופן זה, אפליקציית האייפד מזכירה יותר את התצוגה באתר פייסבוק מאשר באפליקציות הסלולריות האחרות.

עמוד אלבומי התמונות מזכיר יותר את גרסת האינטרנט של פייסבוק מאשר את אפליקציית האייפון, בכך שהוא מציג בצורה נוחה יותר את האלבומים השונים. שינוי נוסף שמוצג באייפד הוא הטמעת הצ'ט הפנימי של פייסבוק לצד זרם החדשות הראשי וזאת במקום פיצ'ר נפרד באפליקציית האייפון.

אפליקציות האייפד משנה גם את האופן בו מתנהל עדכון המיקום בפייסבוק. בעוד באפליקציית האייפון ניתן לעדכן מיקום ולראות עדכוני מיקום אחרונים של חברים ברשימה שמית, באייפד ניתן לראות את כל העדכונים הללו על מפות של גוגל.

עדיין לא ברור אם הפיצ'רים החדשים שהציגה פייסבוק ביום חמישי האחרון - טיימליין לפרופיל האישי ויכולות שיתוף מורחבות של שירותי מוזיקה, סרטים ועוד - ישולבו באפליקציית האייפד עם ההשקה או בהמשך הדרך. כמו כן, טרם ידוע אם כוונת פייסבוק לשלב אפליקציות חברתיות בפייסבוק על-גבי גרסת הסלולר והטאבלט תשולב כבר בגרסה הנוכחית של אפליקציית האייפד.

בשורה התחתונה, אפליקציית האייפד לא מחדשת יותר מדי. היא אמנם נוחה יותר מזו של האייפון או האנדרואיד בחלק מהמקרים, אבל זאת רק בשל העובדה שהמסך גדול יותר ולא בשל הוספת פיצ'רים ייחודים. מי שציפה לקבל מהפכה של ממש, פשוט לא יקבל אותה.