הראל ואלקו רוכשות אלפי דירות בארה"ב ב-340 מיליון דולר

אלקו לנדמארק תנהל את ההשקעה המשותפת ■ הפורטפוליו כולל 5,659 יחידות דיור ב-18 מקבצי דיור הפזורים בדרום מזרח ארה"ב

הגופים המוסדיים ממשיכים להוציא כספים לחו"ל לרכישת נדל"ן מניב, כחלק ממאמץ לגיוון גיאוגרפי ונכסי בתיקי השקעות העמיתים שלהם, תוך ניצול רמות המחירים בעולם. הפעם מדובר בקבוצת הביטוח הראל וחברות בנות ונכדות שלה, שחוברים לחברת אלקו לנדמארק (Elco Landmark Residential), מקבוצת אלקו של גרשון זלקינד, לצורך רכישת פורטפוליו נכסי מגורים בדרום-מזרח ארה"ב, בהיקף כולל של כ-340 מיליון דולר.

הפורטפוליו כולל 5,659 יחידות דיור ב-18 מקבצי דיור הפזורים בדרום מזרח ארה"ב. לשותפות מצטרפת גם חברת ההשקעות הצפון האמריקנית Asset Management Brookfield.

אלקו לנדמארק תנהל את ההשקעה המשותפת, ואילו הראל צפויה להיות משקיעה פיננסית. אלקו לנדמארק רזידנשיאל (ELR) הוקמה ב-2008 במטרה לפעול בשוק הנדל"ן האמריקני, ולאתר בו הזדמנויות שנוצרו בעקבות משבר הסאב-פריים. עיקר פעילות החברה הנו באיתור מקבצי דיור בדרום-מזרח ארה"ב והשבחתם, והיא מנהלת אותם למגורים לתקופת שכירות של שנה בכל פעם.

הרכישה מבוצעת באמצעות תאגידים בהם מחזיקות החברות הבנות בכ-39% מן הזכויות. יתרת הזכויות בתאגידים מוחזקות בידי ברוקפילד (39%) ואלקו (כ-22%), שהיא כאמור תנהל את ההשקעה.

היקף ההשקעה הצפוי של החברות הבנות של הראל הינו כ-45 מיליון דולר. השלב הראשון של העסקה לרכישת 1,726 יחידות דיור, הכוללים 6 מתוך 18 מקבצי הציור, בתמורה לסך של כ-106 מיליון דולר, הושלם ב-28 בספטמבר. חלקה של הראל בהון העצמי המושקע ברכישת השלב הראשון הינו כ-14 מיליון דולר.

גדי בן חיים, מנהל תחום השקעות נדל"ן בקבוצת הראל, ציין כי "עסקה זו הינה תוספת משמעותית לפורטפוליו המגורים להשכרה בארה"ב של הראל ומהווה המשך ישיר לעסקאות קודמות שביצענו באיזור ניו יורק וניו ג'רזי. הביקוש לדירות בשכירות עלה עקב המשבר בארה"ב והתחום בכללותו יציב ומתאפיין בסיכון נמוך. מדובר בפורטפוליו איכותי ומיוצב, המעניק להראל הזדמנות ייחודית להחזיק במקבץ נכסים משמעותי בעל פוטנציאל השבחה עתידי. ניתן ללמוד על איכות הפרויקט מכך שאנו מבצעים את העסקה בשיתוף שני שחקנים מקומיים מובילים: ברוקפילד, המנהלת תיק השקעות גלובלי של למעלה מ- 150 מיליארד דולר, ו- Elco Landmark Residential, המנהלת כ- 16,000 יחידות דיור בשווי של כ-1.5 מיליארד דולר ואשר תנהל גם את הפורטפוליו הנוכחי".