זהבית כהן, יוני 2011: לא נוזיל את מוצרי החלב

הדרך הארוכה של זהבית כהן מהראיון 10 ימים אחרי פרוץ חרם הקוטג' - ועד ההתפטרות היום

"ההשתלחויות האישיות בי מאוד פוגעות, אבל אני יודעת את האמת. אני יודעת שאני עבדתי קשה מאד על מנת למצוא פתרון אמיתי ארוך-טווח. לקפוץ לטלוויזיה עם אמירות פופוליסטיות זה לא אני".

את הדברים האלה אמרה זהבית כהן, יו"ר תנובה ומנכ"ל קרן אייפקס בישראל, בראיון לערוץ 2 ב-24 ביוני. היום (א') - כחודשיים לאחר אותו ראיון, בו הציגה קו תקיף למדי וסירבה להתחייב על הורדות מחירים - כהן הודיעה על התפטרותה מתנובה ופסגות.

כהן הצטיירה כ"אשת הברזל" אל מול חרם הקוטג', ההפגנות והלחץ הציבורי, בזמן שתדמיתה של תנובה ספגה פגיעה. תנובה חולשת על יותר מ-50% משוק החלב, ובחלק מהמוצרים מגיעה שליטתה ליותר מ-70%, כך שכאשר היא משנה מחירי מוצרים - שאר המחלבות "מיישרות קו" עימה.

באותו ראיון מפורסם בערוץ 2, בפעם הראשונה בה יצאה כהן לציבור מאז הוצתה מחאת המחירים, היא הפגינה קו נוקשה למדי ולא הייתה מוכנה להתחייב על הורדת מחירים, למרות שהפגינה כלפי חוץ אמפתיה עם הצרכנים: "מדובר במחאה כואבת וצודקת. לא ראינו דבר כזה בעולם".

כבר אז היה ניתן לראות כי אייפקס העולמית מתעניינת במחאה הצרכנית ממקום מושבם של המנהלים בלונדון. "אני מדווחת כמובן לשותפים שלי באופן שוטף על כל מה שקורה בהשקעות שעליהן אני אחראית, וגם במקרה הזה דיווחתי להם. אנחנו מנהלים את החברה בארץ, אבל הם מקשיבים", אמרה אז כהן.

לראיון המלא עם כהן מ-24 ביוני - לחצו כאן

היום, לאחר ההתפטרות המפתיעה של כהן, הודיעה תנובה על הוזלה של עשרות מוצרים ב-15%, בשל הלחץ הציבורי.