ה-NBA תצא לדרך בזמן? "עדיין יש פערים עצומים"

פחות מחודש לתאריך פתיחת העונה, סבב פגישות נוסף בין ארגון השחקנים לבין הליגה הסתיים ללא תוצאות; דוויין ווייד צרח על דייויד סטרן במהלך אחת הפגישות

פחות מחודש נותר לתאריך פתיחת עונת 2011/12 ב-NBA ב-1 בנובמבר, רק שכרגע נדמה כי הסיכוי של ליגת הכדורסל לצאת לדרך בזמן הוא קלוש ביותר.

בתום פגישות נוספות שהתקיימו ביומיים האחרונים בבית מלון במנהטן, בנוגע לחידוש ההסכם הקיבוצי בין הליגה לארגון השחקנים, "נותרו פערים עצומים בין הצדדים", לדברי בילי האנטר, יו"ר ארגון השחקנים. "ואני לא יודע אם נצליח לסגור אותם או לא נצליח לסגור אותם".

כזכור, הסכסוך פרץ בעקבות אי הסכמות בין השחקנים לבין הליגה ובעלי הקבוצות כיצד לחלק את ההכנסות של ה-NBA, שבעונה האחרונה עמדו על כ-4.3 מיליארד דולר. תחת ההסכם הקיבוצי שהסתיים בעונה הקודמת, קיבלו השחקנים 57% מההכנסות של הליגה. הליגה דורשת מהשחקנים לרדת לאיזור ה-46%, בעיקר בגלל ההפסדים התפעוליים של הקבוצות, שחצו בשנה החולפת את ה-300 מיליון דולר.

בנוסף, הצדדים חלוקים לגבי שיטת תקרת השכר: הליגה והבעלים דורשים "תקרה קשיחה", שנהוגה גם ב-NFL, שלא תאפשר לשלם משכורות חריגות לשחקנים; השחקנים מצידם מעוניינים לשמור על "תקרה רכה", כפי שהיה נהוג ב-NBA עד היום, במסגרתה הקבוצות שחורגות מהתקרה משלמות "מס לוקסוס".

דייויד סטרן, הקומישינר של ה-NBA, לא הצליח לפזר יותר מדי אופטימיות בתום הפגישות בסוף השבוע. "אנחנו אמנם קרובים יותר אחד לשני משהיינו בתחילת המו"מ, אבל אנחנו ממש לא קרובים להסכמות". יש לציין כי במהלך הפגישה ביום שישי, אליה הצטרפו גם מספר שחקנים בכירים דוגמת פול פירס, לברון ג'יימס, קובי בראיינט ודוויין ווייד, נרשמה התלקחות בין ווייד לסטרן: על-פי ESPN, כוכב מיאמי היט צרח על הקומישינר "אני לא הילד שלך! אל תצביע לכיוון שלי!".

סבב נוסף של פגישות בין ארגון השחקנים לליגה יחל כבר השבוע.