מניית היום: מזנקת ב-5% בעקבות מכירות במחירי שיא

מזור רובוטיקה מדווחת על מכירות ראשונות של מערכת ה-Renaissance במחירי שיא של מעל 700 אלף דולר בממוצע למערכת בארה"ב ובגרמניה

מזור רובוטיקה, העוסקת בפיתוח ומכירה של מכשור רפואי מתקדם לניווט כלים כירורגיים בדיוק גבוה ובפולשנות מזערית לניתוחי עמוד שדרה, מדווחת על מכירות ראשונות של מערכת ה-Renaissance במחירי שיא של מעל 700 אלף דולר בממוצע למערכת. בעקבות הדיווח רושמת מניית מזור עלייה חדה בבורסה.

מזור חתמה על שני הסכמי מכירה ראשונים של מערכת ה-Renaissance החדשה בארה"ב ובגרמניה, שני השווקים המרכזיים בהם פועלת החברה. בעבור שתי המערכות התקבל מחיר מכירה גבוה יותר מבעבר, בהתאם לאסטרטגיית החברה עם השלמת המעבר לדור החדש והמתקדם יותר של רובוט ה-SpineAssist.

בארה"ב נמכרה מערכת ה-Renaissance לחברה המוכרת ומשכירה ציוד רפואי במערב ארה"ב, West Coast Spine & Ortho, שתהיה אחראית כעת על הרחבת השימוש במערכת הרובוטית, תעניק תמיכה מלאה לבתי החולים מולם תפעל ואף תקדם הכשרת רופאים בשימוש במערכת.

בגרמניה נמכרה מערכת ה-Renaissance לבית חולים ב-Mainz, שהינו בית חולים אוניברסיטאי מרכזי עם מחלקה נוירוכירורגית גדולה אשר צפויה לשתף פעולה בתחום ניתוחי המוח בעזרת המערכת הרובוטית החדשה של מזור.

במזור מציינים כי הסיבה העיקרית לעלייה במחירי המכירה מיוחסת להתחלת שיווקה של מערכת ה-Renaissance בארה"ב ובאירופה. למערכת ה-Renaissance אישור מכירה באירופה CE ואישור מנהל המזון והתרופות האמריקני ה-FDA המתיר את שיווקה גם בארה"ב.

מערכת ה-Renaissance מתבססת על טכנולוגיית רובוט ה-SpineAssist שיעילותה הוכחה קלינית ביותר מ-2,000 ניתוחי עמוד שדרה בעולם, תוך השגת דיוק גבוה במיקום של יותר מ-12,000 שתלים. מערכת ה-Renaissance נוסתה עד היום בהצלחה רבה בניתוחים שהתבצעו בארה"ב ובישראל. הניתוחים שבוצעו היו מגוונים וברמות קושי שונות, החל מניתוחים פשוטים ועד לניתוחי עקמת ועיוותי עמוד שדרה מורכבים.

במקביל, מדווחת מזור על חתימת הסכמי הפצה ראשונים בהודו, סינגפור ובספרד . ההסכמים אלו כוללים התחייבויות של המפיצים לרכישת מערכות ראשונות בשווקי יעד בחודשים הקרובים. להסכמים כוללים גם התחייבויות לרכישה של כמות מערכות מוסכמת בכל שנה לשם שימור זיכיון ההפצה. הערכת מזור, הערך המוסף הגבוה שמספקת מערכת ה-Renaissance לרופא המנתח יסייע בהמשך שיפור יכולת המכירה של החברה ובהבטחת מחירי מכירה גבוהים.

מנכ"ל מזור רובוטיקה, אורי הדומי, מציין כי "ההסכם עם West Coast Spine & Ortho הינו מהלך נוסף במגוון הפעילויות שהחברה נוקטת לשם חיזוק המענה המכירתי בשוק האמריקאי ולהתאימו לצרכי ודרישות חלק מבתי החולים. העסקה מייעלת את מערך השיווק והמכירות של מזור בארה"ב ותאפשר לנו לשפר את השירות שאנחנו מעניקים לבתי החולים בכל הקשור לתמיכה במערכת ולהכשרת הצוות הרפואי המנתח. בדרך זו מצפה מזור להגדיל את בסיס בתי החולים שירצו לרכוש ולעשות שימוש במערכת, ובהתאמה גם את מספר המערכות שיימכרו בארה"ב".