פיפ"א מציגה: חמדנות ללא גבולות

הארגון, שיתרות המזומנים שלו עומדות על 1.28 מיליארד דולר, לא מוכן למכור כרטיסים מוזלים למונדיאל בברזיל ב-2014 לאנשים מעל גיל 65; הסיבה: חשש ל"שחיקה בהכנסות"

נשיאת ברזיל, דילמה רוסף, תיפגש מחר (ב') עם נשיא פיפ"א ספ בלאטר, בנוגע למחלוקת סביב מכירת הכרטיסים למונדיאל שיתקיים במדינה הדרום אמריקנית בקיץ 2014. כך מדווח העיתון "אסטאדו די סאו פאולו".

על-פי החוק הברזילאי, אזרחים מעל גיל 65 זכאים לרכוש כרטיסים לאירועי ספורט ולתיאטראות בהנחה של 50%. פיפ"א דורשת לבטל את החוק הזה במהלך תהליך מכירת הכרטיסים לגביע העולמי, בטענה כי העניין "יגדיל את ההוצאות וישחוק את ההכנסות של פיפ"א", וכמו כן "יפגע במותג של המונדיאל".

יש לציין כי פיפ"א נחשבת לאחד מגופי הספורט העשירים ביותר בעולם, יחד עם הוועד האולימפי הבינלאומי: נכון לדוחות שפרסם הארגון ביוני 2011, יתרות המזומנים שלו עמדו בסוף 2010 על 1.28 מיליארד דולר. בחמש השנים בין 2006 ל-2010, רשמה פיפ"א רווח מצטבר של 880 מיליון דולר (לפני מס).

לפי הפרסום, נשיאת ברזיל רוסף תסכים להתפשר עם ספ בלאטר בנוגע למספר דרישות אחרות שהעלו בפיפ"א לקראת מונדיאל 2014, ביניהן דרישה לבטל חוק ברזילאי נוסף שמבטיח כרטיסים מוזלים לסטודנטים ונוער (פיפ"א למעשה מעוניינת במחירי כרטיסים אחידים לכל משחקי הגביע העולמי).