עסקים כרגיל: כ-430 מ' ש' נפדו מקרנות הנאמנות בשבוע

מיטב: קצב הפדיונות בקרנות המנייתיות נחלש ביותר מחצי, ובסיכום ספטמבר נמשכו מהן כ-290 מיליון שקל, לאחר פדיון שבועי קל יחסית של כ-40 מיליון שקל

החששות הכבדים מחודש ספטמבר ה"אימתני" התבדו, כפי שהדבר מתבטא בהתנהגות המשקיעים שמשתקפת בתעשיית קרנות הנאמנות. על אף שהעצבנות והתנודתיות אכן היו גבוהים, ואף נשברו גם שיאים שלילים במדדי המניות השונים, ציבור המשקיעים היה שקול יחסית בהתנהגותו ולא שיחזר את רגעי הפאניקה שחזינו בחודשים יוני (פדיונות של כ-6.1 מיליארד שקל) ואוגוסט (7.0 מיליארד שקל) האחרונים.

בסיכום חודש ספטמבר משכו המשקיעים כ-3.3 מיליארד שקל "בלבד" מקרנות הנאמנות המסורתיות. זאת, לאחר שבשבוע החולף נשמר הקצב המתון יחסית, עם יציאת כספים של כ-430 מיליון שקל. כך, עפ"י אומדנים והערכות שבוצעו ע"י כלכלני מיטב.

בקרנות אג"ח חברות וכללי נרשמו החודש פדיונות של כ-2.5 מיליארד שקל, לאחר פדיון שבועי של כ-280 מיליון שקל. מאז ראשית מרץ משכו המשקיעים מקרנות אלו כ-27% מנכסיהן (כ-7.9 מיליארד שקל).

קרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד רשמו חודש 11 ברציפות של פדיונות, שהסתכמו הפעם בכ-700 מיליון שקל. מראשית מרץ משכו המשקיעים מקרנות אלו כ-6.8 מיליארד שקל.

קצב הפדיונות בקרנות המנייתיות נחלש ביותר מחצי, ובסיכום ספטמבר נמשכו מהן כ-290 מיליון שקל, לאחר פדיון שבועי קל יחסית של כ-40 מיליון שקל. בכך משלימות קרנות אלה פדיונות של כ-1.6 מיליארד שקל מתחילת חודש מרץ.

הקרנות הכספיות רשמו בחודש שעבר גיוס קטן מאוד יחסית לחודשים הקודמים: כ-310 מיליון שקל והשלימו גיוסים של כ-14.3 מיליארד שקל ב-7 חודשים.

הקרנות השקליות היו היחידות שסיימו את השבוע בגיוסים (20 מיליון שקל) והן המגייסות הבולטות לחודש ספטמבר עם גיוס של כ-460 מיליון שקל, הגיוס החודשי הגבוה ביותר מאז מאי 2011.

תעשיית הקרנות מנהלת נכון להיום כ-147.8 מיליארד שקל. הקרנות המסורתיות (בנטרול הקרנות הכספיות) מנהלות כ-111.2 מיליארד שקל.