מחר הפגנה: "אישור המלצות טרכטנברג יהיה כואב ועצוב"

מחר עתידה הממשלה להתכנס ולדון בהמלצות ועדת טרכטנברג ואנשי המחאה מתכננים להפגין מול הישיבה במשרד ראש הממשלה ■ "על השרים להתחבר מחדש לעם, למצוא את הרגישות שבהם, ולמלא את תפקידם בשמירה ודאגה על אזרחי ישראל"

מחר (ב') עתידה הממשלה להתכנס ולדון בהמלצות ועדת טרכטנברג ואנשי המחאה מתכננים להפגין מול הישיבה. תנועת דרור ישראל ותנועת הנוער העובד והלומד - הפורום לצדק חברתי יקיימו מחר בשעות הבוקר משמרת מחאה אל מול משרד ראש הממשלה.

"השלכות קבלת המלצות אלו, לאחר שתפחו כל כך ממדי העוני בארץ וקטנה ההוצאה הממשלתית בצורה כה דרמטית, יהיו קשות, כואבות ועצובות", אומר אורי מתוקי, דובר תנועת דרור ישראל ומהפורום לצדק חברתי, "בתוך תוכם יודעים השרים שהמלצות הוועדה אינן מקדמות אותנו לכיוון הנכון - עליהם בפתח השנה החדשה ולקראת יום הסליחות להתחבר מחדש לעם, למצוא את הרגישות שבהם, ולמלא את תפקידם בשמירה ודאגה על אזרחי ישראל".

גם שרי "ישראל ביתנו" מתנגדים בנחרצות לדיון על המלצות בישיבת הממשלה הקרובה. "לא יעלה על הדעת מבחינה מקצועית ומעשית לדון ולאמץ המלצות של הדו"ח החשוב מאין כמוהו לחברה ולכלכלה של מדינת ישראל, באפס זמן של ההכנה. יידרש קצת יותר זמן מיום וחצי של לימוד הדו"ח על מנת להכריע על מדיניות כלכלית וחברתית עתידית של מדינת ישראל, אשר תשפיע על גורלם של כל כך הרבה משפחות בארץ".

בהתאחדות הסטודנטים יצאו כבר אתמול בפנייה דחופה לשרים שלא לאשר את הדו"ח במלואו. איציק שמולי, יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית כתב במכתב לראש הממשלה: "לא ניתן לאמץ את הדוח כפי שהוא כמקשה אחת והביקורת הציבורית הרבה שעולה מאז פרסומו מהווה עדות לכך. מניתוח הדו"ח עולה פער בלתי סביר בין החזון המרהיב והמרומם שכתב יו"ר הוועדה ובין ההמלצות הדלות בתחומים שונים שכתבו ראשי הצוותים שלו.

"אמנם, בדו"ח ישנם מספר אלמנטים חיוביים, בעיקר בתחום החינוך ובמשורה בתחום המיסוי, אולם בתחומים אחרים חסרות בדו"ח המלצות אפקטיביות מרחיקות לכת אשר יכלו לסייע בפתרון בעיות אי השוויון ויוקר המחיה, ובראשן בעיית הדיור. לאור חוסר האמון ההולך וגובר בין הממשלה בראשותך ובין המפגינים, אני מצפה כי תותיר זמן נוסף למיצו הדיון הציבורי בין נבחרי הציבור ובוחריו באשר למסקנות הוועדה, שכן אותה הבהילות המתמיהה לאישור הדו"ח בממשלה דווקא בתקופת החגים נעדרת כמעט לחלוטין ממרבית מסקנותיה של הוועדה בניסיונה להציע פתרונות למצב החברתי- כלכלי. עד אשר יוכנסו השינויים הנדרשים לתכנית - תמשיך התאחדות הסטודנטים במאבק הציבורי".