סוף לתשלום מראש בהוט: גביית תשלום - רק לאחר מתן שירות

לראשונה מאז ניתן רישיון שידורים לחברות הכבלים, הודיעה היום מועצת הכבלים והלוויין על שינוי בתנאי הרשיון, לפיו לא תותר מעתה גביית דמי מנוי בטרם יינתן שירות ללקוחות

סוף לתשלום מראש בחברת הוט: לראשונה מאז ניתן רישיון שידורים לחברות הכבלים, הודיעה היום (א') מועצת הכבלים והלוויין על שינוי בתנאי הרשיון, לפיו לא תותר מעתה גביית דמי מנוי בטרם יינתן שירות ללקוחות.

השינוי המדובר נוגע כאמור ישירות לחברת הכבלים הוט, שנהגה לגבות מלקוחותיה את דמי המנוי עבור חבילת השידורים מראש בעבור החודש הנוכחי ולא בדיעבד, כפי שהתיר לה רישיונה לעשות.

גביית תשלומים מראש הביאה לכך שמנויים חדשים שהצטרפו באמצע החודש נאלצו לשלם במועד התשלום הראשון בעבור חודש וחצי, תשלום גבוה מזה לו התחייבו, ואילו מנויים אשר ביקשו להתנתק נאלצו לעתים לשלם גם עבור החודש הבא כאשר לא קיבלו שירות עבורו. התשלומים שנגבו ביתר הוחזרו ללקוחות שהתנתקו רק לאחר 45 ימים.

על מנת לתקן עיוותים אלה - במיוחד על רקע שיטת הגבייה הנהוגה אצל המתחרה yes, שגם רישיונה מתיר לה לקבוע את מועד הגבייה - החליטה כאמור המועצה להורות להוט כי מעתה ואילך לא יתאפשר לגבות דמי מנוי בטרם יקבל הצרכן את השירות לו הוא זכאי על-פי הדין והרישיון - כלומר, דמי המנוי ייגבו בדיעבד ולא מראש.

ההחלטה תיכנס לתוקף כבר ביום בחודש הבא (1.11.2011) ותחול על מנויים חדשים או על מנויים שמצטרפים למבצעים חדשים. המועצה אף קבעה כי על חברת הוט להעביר בתוך שנה אחת את כל מנוייה לגבייה בדיעבד.

יו"ר המועצה, ניצן חן, מסר: "לקראת יום הכיפורים, שהוא יום לחשבון נפש ותיקון כללי, על חברת הוט לערוך 'תיקון צרכני' אשר ייטיב עם לקוחותיה, הנאמדים היום בכ-890 אלף מנויים. החלטת המועצה תקל על הצרכנים בגביית התשלום החודשי, ותגרום להרבה פחות טרוניות מצידם בגין החיובים העודפים. תיקון עוול זה מיישר קו עם הנורמה המקובלת בשוק התקשורת, על-פי המדיניות שהתווה שר התקשורת משה כחלון".

מחברת הוט נמסר בתגובה: "הוט תפעל בהתאם להחלטת המועצה ובנוסף תמשיך להציע ללקוחותיה מספר מועדי חיוב בחודש לנוחיותם".