לאן נעלם התיק של חדשות 10 ברשם החברות?

לאור פרשת אדלסון, נעשה ניסיון לאתר את התיק של חדשות 10 ברשם החברות, ואז התברר כי הוא "אבוד" ■ ‎המשמעות: כל התנהלות החברה מאז קומה אינה מתועדת ואינה חשופה לציבור

תיק חדשות 10 הוכרז כ"תיק אבוד" ברשם החברות. ל"גלובס" נודע כי לאור בקשות לאיתור תיק "חדשות ערוץ 10 בע"מ" נערך חיפוש יסודי אחריו, ואולם התברר כי אין למצאו. לאור זאת, התיק הוכרז כ"תיק אבוד".

משמעות הדבר היא כי כל התיעוד של התנהלות החברה מאז הקמתה אינו ברשות רשם החברות, ולפיכך הציבור לא יכול להיחשף לאופן פעילות החברה.

בדרך-כלל, במקרים כאלה מאותר התיק בידי החברה עצמה או גורם אחר הקשור בה, ואולם, ממכתב שהגיע לידי "גלובס" עולה כי קיים חשש כי התיק אבד כליל ואינו ניתן לאיתור.

הדבר התברר עקב פנייה של היועץ המשפטי של עמותת "הצלחה", עו"ד אלעד מן, לקבל לידיו את תיק החברה לאור פרשת ההתנצלות של החברה בפני שלדון אדלסון.

עו"ד מן ביקש לבדוק את תקנון ההתאגדות של החברה על מנת לבחון אם יש בו מנגנונים ספציפיים הקשורים בקבלת החלטות בחברה. זאת, על מנת לבחון בידי מי עומדת הסמכות להתנצלות, כמו זו שהייתה.

כמו כן, בימים אלה התחלפו דירקטורים בחדשות 10, ודבר זה אמור היה להיות מעודכן בתיק.

"אני לא רוצה להעלות על דעתי שמישהו לקח את התיק, ואני לא חושב שזה המצב, אבל רצוי שמסמכי התיק ישוחזרו, כדי שיהיה אפשר לנהל את הבירור בצורה יעילה", אמר מן ל"גלובס".

לאחר שביקש את המסמכים, התבשר מן בכתב על-ידי עו"ד אדם פסטרנק מרשות התאגידים כי "במענה לפנייתך בדבר הזמנת תיק החברה שבנדון, הריני להודיעך כי רשם החברות ביצע בדיקה מקיפה מול הגורמים שונים המעורבים בדבר על מנת לאתר את תיק החברה. ועל אף האמור, תיק החברה לא אותר והוכרז כתיק אבוד".

מערוץ 10 נמסר: "איננו מנהלים את הארכיון של רשם החברות".