פרויקט פינוי בינוי חדש בפ"ת: ייבנו 360 דירות חדשות

מחר יוצא לדרך הפרויקט: הדירות החדשות ייבנו במקום 90 דירות שיכון ישנות ■ במקומן יוקמו 4 מגדלים בני 25 קומות ■ הפרויקט יזמו וקידמו החברות NSA ונוה מקבוצת נכסים ובניין

תחום הפינוי בינוי בישראל מדשדש כבר שנים רבות ומעטים הפרויקטים שיצאו אל הפועל. מחר (יום ב') עומד לצאת לדרך פרויקט התחדשות עירונית שכזה בפתח תקווה כשדיירי רחוב יוספברג בכפר גנים בעיר יזכו לראות את הבניינים הישנים בהם גרו עד עתה נהרסים לטובת בניית פרויקט חדש.

מדובר ב-90 דירות ישנות בבנייני שיכון ברחוב יוספברג 12-16 במתחם של כ-8 דונם במקומם יוקמו 4 מגדלים בני 25 קומות שיכללו 360 יחידות דיור בסך הכל. את הפרויקט יזמו וקידמו החברות NSA ונוה מקבוצת נכסים ובניין .

ניסים אסייג בעל חברת NSA, אמר היום: "בימים של צדק חברתי, הפרויקט הזה הוא ביטוי אמיתי לערכים שאנו כחברה צריכים לקדם. אני נרגש לראות את תחילת העבודות בשטח. זהו יום מיוחד עבורי באופן אישי ועבור עשרות דיירים שהתגוררו בתנאים קשים. מעתה הם יוכלו להעניק לבני המשפחה שלהם רווחה וביטחון כלכלי. אליהם יצטרפו בעתיד הקרוב עשרות משפחות וזוגות צעירים שירכשו דירות במחיר סביר במרכז הארץ. פינוי בינוי במתווה שבכפר גנים מאפשרת את הגדלת היצע הדירות באזור מבוקש מאד. תוכנית פינוי בינוי היא המכשיר הטוב ביותר למצוקת הדיור בישראל ולצמצום פערים בחברה הישראלית".

"תחום הפינוי בינוי - הדבר הבא בנדל"ן"

תחילתו של הפרויקט כבר בשנת 2000, אז הוא הוכרז על ידי רשויות התכנון השונות כמיועד לפינוי בינוי. בספטמבר 2009 בחרו הדיירים את חברת NSA, כיזמים שיבצעו את הפרויקט. ביולי 2010 סיימה חברת NSA את החתמת 100% מהדיירים על חוזיים סופיים ללא כל התנגדויות.

במסגרת שיתוף הפעולה בין שתי החברות מקדמות החברות פרויקטים רבים ברחבי הארץ, בהיקף של אלפי דירות. חלק מהפרויקטים נמצאים כיום בשלבי הבשלה מתקדמים. בין הפרויקטים ניתן למצוא את שכונת נחלת יהודה בראשון לציון, ואור עקיבא. פרויקט נוסף שקידמו החברות בעבר, ברחוב איבן גבירול בתל אביב לא הצליח להבשיל לכדי ביצוע.