תקציב הפרסום של ערוץ 9 עובר לשמעוני-פינקלשטיין-ברקי

התקציב טופל באחרונה בענבר-מרחב ■ בשנת 2010 פרסם הערוץ בהיקף של 750 אלף דולר

תקציב הפרסום של ערוץ 9 עובר למשרד הפרסום שמעוני-פינקלשטיין-ברקי. משרד הפרסום האחרון שטיפל בתקציב היה ענבר-מרחב.

ערוץ 9 איננו מפרסם גדול, אך בכל זאת הייתה לו תקרית פרסומית שנגמרה בפשרה משפטית. מדובר בקמפיין שעשה עבור הערוץ ענבר-מרחב ב-2008, שכלל ניסיון למשוך אליו מפרסמים מערוץ 10.

הקמפיין עשה שימוש במילים מהשיר של הזמר רפי פרסקי "כמה פעמים ספרת עד 10". הוצגו בו נתונים המצביעים על כך שלקמפיין פרסומי המשלב בין ערוץ 2 לערוץ 9 יש לכאורה אפקטיביות גדולה יותר מהשילוב בין ערוץ 2 לערוץ 10.

רפי פרסקי, שלא ידע על השימוש ביצירתו לצורך הקמפיין, הגיש תביעה על סך 200 אלף שקל, אך הסתפק בסופו של דבר בפשרה על סך 40 אלף שקל.

בסוף 2010 עשה ערוץ 9 מהלך נוסף כדי לנסות ולקבל תקציבים המופנים לקהל הכללי ולא רק לקהל ייעודי רוסי: הוא עלה בקמפיין התוכנית "כולם רוקדים". גם על קמפיין זה היה אחראי ענבר-מרחב.

טל סיטון, סמנכ"ל השיווק והמכירות של ערוץ 9, אמר היום (ב') בתגובה: "במסגרת העבודה השוטפת אנחנו עובדים מול משרדי פרסום רבים, והתקבלה החלטה להעביר את תקציב הפרסום לשמעוני-פינקלשטיין-ברקי, אחר שהמשרד הציג בפנינו סל פתרונות חדשניים ויצירתיים".

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי בשנת 2010 פרסם הערוץ בהיקף של 750 אלף דולר, אך לא מדובר בנתון ריאלי, מכיוון שעסקאות רבות הן "בארטרים" של מדיה מול מדיה.