האם הקינקט של מיקרוסופט יידע גם לסנן תכנים לילדים?

בקשה לפטנט שהגישה מיקרוסופט יכול לבשר על עידן חדש בבקרת הורים על ילדיהם הקטנים בניסיון להבטיח שהם לא ייחשפו לתכנים שאינם הולמים את גילם

בתקופה בה כל ילד מחובר לאינטרנט בשלל מכשירים ניידים ונייחים, גוברת החשיבות לפקח קצת יותר על התכנים שילדינו הקטנים נחשפים אליהם בזמן שהם גולשים ברשת או צופים בטלוויזיה. מיקרוסופט חושבת כמה צעדים קדימה מבקרת ההורים הפשוטה שכולנו מכירים מממירי הכבלים שבסלון או תוכנות הסינון למיניהן, ועושה שימוש באחת מהמצאות הטכנולוגיה המשוכללות והמדהימות שהביאה לעולם: בקר התנועה Kinect (קינקט).

בבקשת פטנט שהוגשה למשרד הפטנטים האמריקאי כבר בשנה שעברה, אך נחשפה רק אתמול (א'), מיקרוסופט מתכננת שהקינקט יוכל לסרוק את גופו של האדם העומד מולו בתמונת עומק תלת-ממדית ועל ידי ניתוח המידות שלו הוא יוכל לקבוע מה גילו.

קרדיט תמונה: U.S. Patent&Trademark Office

kinect_patent_microsoft
 kinect_patent_microsoft

קרדיט תמונה: U.S. Patent&Trademark Office

על פי התרשים המתאר את פעולתו של הפטנט ניתן לראות כי הקינקט מסוגל למדוד את גובהו ורוחבו של הראש, רוחבם של הכתפיים, אורך ועובי של הזרועות וכמובן גם את גובהו של האדם שעומד מול המסך. המטרה היא, כמובן, בראש ובראשונה לחסום ילדים קטנים מלצפות בתכני טלוויזיה שאינם הולמים כגון אלימות, שפה קשה ופורנוגרפיה.

כמו כן, היות ובקר הקינטק הוא חלק אינטגרלי מקונסולת המשחק של מיקרוסופט, ה- Xbox, הבקרה הזו יכולה גם להיות יעילה בעת ניסיון להפעלת משחק וידיאו שאינו מתאים לגילו של הילד. בנוסף, הקינקט יוכל לזהות מתי ילד נכנס לטווח הראייה של הבקר בסלון, ובכך יוכל באופן אוטומטי לחסום תכנים שאינם ראויים במידה ומבוגר צופה בהם.

בקר הקינקט של מיקרוסופט, שהושק לפני כשנה ומאחורי הטכנולוגיה שלה עומדת חברת הסטארט-אפ הישראלית פריים-סנס, מאפשר למשתמשי ה- Xbox לשחק במשחקי וידיאו כאשר כל תנועת גוף שלהם מצולמת על ידי הבקר ומתורגמת לתנועה אמיתית במשחק. במדינות רבות בעולם (בעיקר כאלו שהן לא ישראל היות ועד לרגע זה אין שום ייבוא או תמיכה רשמית לקונסולות ה- Xbox בארץ), אנשים משתמשים ב-Xbox ובשירותי התוכן הנלווים שלו, Xbox Live, כמרכז מדיה בידורית בסלון, כך שלמעשה, פטנט כגון זה שהגישה מיקרוסופט יכול להיות יעיל מאוד.