בשל הורדת מרווח השיווק: סונול תצמצם עובדיה ב-300

לדברי מנכ"ל החברה, ניר גלילי, הצמצום יושג על-ידי אי-גיוס עובדים חדשים ופיטורי עובדים ■ לדבריו, מחירי הדלק הגבוהים הביאו לצמצום בצריכה - שפוגעת ברווחיות החברה

סונול תצמצם את מספר עובדיה בכ-300 בעקבות הורדת מרווח השיווק, כך אמר היום מנכ"ל החברה ניר גלילי. לדבריו, הצמצום יושג על ידי אי גיוס עובדים חדשים ופיטורי עובדים. החברה תצליח להגיע לרווחיות למרות הורדת מרווח השיווק אם תיישם בהצלחה מספר מהלכי התייעלות ובהם העברת תחנות לשירות עצמי בלבד, החדרת מוצרים חדשים ושינוי תנאי הסכמים עם בעלי תחנות, מועדוני לקוחות ולקוחות אסטרטגיים ובראשם עמותת משרתי הקבע "חבר" ומשטרת ישראל, הנחשבת ללקוח הגדול ביותר של החברה.

לדבריו, מחירי הדלק הגבוהים הביאו לאחרונה לצמצום בצריכת הדלק שהתבטא בכך שצריכת הבנזין לא עלתה למרות הגידול במספר כלי הרכב. לדברי גלילי, "יותר ויותר חברות מגבילות את הדלקנים. יש תופעה חדשה של אנשים שנוסעים ביחד לעבודה, משאירים את הרכב שלהם ליד הבית ומתחלקים בהוצאות הדלק".

בחודש שעבר אישרו שרי האוצר והתשתיות את הורדת מרווח השיווק לחברות הדלק מ-71 אגורות לליטר בנזין 95 אוקטן ל-58.9 אגורות לליטר בנזין בשירות עצמי. המרווח עבור בנזין בשירות מלא הועלה ל-76.2 אגורות לליטר. המשמעות היא שהמדינה מתמרצת את הציבור להעדיף תדלוק בשירות עצמי ובכך מעודדת למעשה את צמצום מספר המתדלקים, רובם צעירים אחרי צבא. סונול ושלוש חברות הדלק הגדולות האחרות עתרו לבג"ץ נגד הורדת המרווח אך בית המשפט סירב להוציא צו שימנע את ההפחתה. בעקבות דחיית הבקשה ביטלה סונול את כל ההנחות למועדוני לקוחות והודיעה לחלק מבעלי התחנות על פתיחת ההסכמים איתם והורדת דמי השכירות שהיא משלמת. מחיר השכירות הממוצע שמשלמת סונול לכ-120 בעלי התחנות הפרטיות שהיא מפעילה עומד על 25 אגורות לליטר, כשבמרווח השיווק החדש מוקצים לסעיף זה 16 אגורות בלבד.

סונול משיקה דלק "ירוק"

סונול תמכור ממחר ב-160 תחנות דלק את גולד 95 במקום בנזין 95 אוקטן. מדובר בתמהיל של הבנזין הרגיל עם תוסף המיוצר על ידי חברת הדלקים והשמנים לובריזול. בתדרוך שנערך הבוקר, הציגה סונול נתונים לפיהם הדלק החדש מביא לחיסכון של 4% בממוצע בצריכת הדלק בנסיעה בינעירונית, מקטין ב-20% את כמות גזי הפליטה מהמנוע וב-4% את פליטת הפחמן הדו חמצני הגורם להתחממות כדור הארץ. הנתונים מבוססים על תוצאות מחקר שהזמינה סונול מפרופ' ערן שר, מנהל המעבדה לחקר מנועי שריפה פנימית באוניברסיטת בן גוריון. מנכ"ל סונול ניר גלילי אמר היום כי החברה מקווה להגדיל באמצעות הדלק החדש את היקף מכירות הדלקים בתחנות שלה ב-5% עד 10% בתוך חצי שנה. לטענתו, השימוש בגולד 95 עשוי לחסוך למשפחה בין 400 ל-650 שקל בחישוב שנתי.